A Reklámeszköz.hu ügyvezetőjét, Molnár Bálintot kérdeztük, hogy milyen trendek várhatóak a reklámdekorációs piacon.

A mobil displayeiről ismerté vált Reklámeszköz.hu immáron hetedik éve van jelen a reklámdekorációs piacon. Mára az iparág egyik meghatározó szereplőjévé vált vállalkozás ügyvezetőjét, Molnár Bálintot, vállalati tagunk képviselőjét kérdeztük a piacot érintő aktuális kérdésekről.

Milyen volt a 2014-es év a reklámdekorációs piacon?

Összességében pozitív év áll mögöttünk. Bár hivatalos ágazati adatok még nem állnak rendelkezésre, az az érzésem, hogy végre elérte vagy meg is haladta az ügyfél-költés a 2010 előtti időszakot. Aktivitások számában mindenképpen átléptük a lélektani határt. A büdzsék mérete még mindig alacsonyabb, ezért számos esetben alacsonyabb áron elérhető helyettesítő termékek kerülnek beszerzésre. Ez utóbbi egyébként nem is olyan nagy probléma, mert így előtérbe kerülnek az újrahasználható vagy bérelhető megoldások, amelyek sok felesleges hulladéktól kímélik meg a környezetünket.

 

 

Mi lesz a 2015-ös év legnagyobb kihívása?
Ez már kemény kérdés. Az utóbbi néhány évben rendkívül felhígult a reklámkivitelezői szakma. 2013 év elején például közel ötven konkurenst számoltam össze egy Google találati listán. Ez volt talán a mélypont csúcsa. Azóta többen lemorzsolódtak, azonban még most is több reklámdekorációs cég maradt piacon, mint öt éve. Ez elsősorban – jó pozitív értelemben vett – erős konkurencia harcot vont magával.eredményezett. Másrészt viszont ellehetetlenített bármifajta árkorrekciót. Áremelésről nem is beszélve.
Az elsősorban távol-keleti importra hagyatkozó display üzlet legnagyobb kihívása az, hogy hogyan tudja a 2014 év végére 270-280 forintra emelkedett dollár árfolyamot beépíteni a fogyasztói árakba. Ugyanis a jelenlegi árszínvonal valamikor 2012 év végén, anno 185 HUF/USD árfolyamon stabilizálódott. Azóta pedig csak ideiglenes készlethiány tudta kimozdítani erről a pontról.

Milyen trendek várhatók a reklámdisplayek terén?
A 2013-ban megkezdődött trendek folytatására számítunk. A szállítás és az árfolyam-ingadozás költségei egyre inkább a hazai gyártás felé terelik a vállalkozásokat. Ezzel egy időben rendre tudatosabbá válnak a fogyasztók, a marketingesek és beszerzők. Ezért olyan további helyettesítő display termékek fognak megjelenni a piacon, mint a nagyobb méretű – óriás roll up, a textil sajtófal vagy a környezetbarát kóstoltató pult cserélhető grafikával.

 

 

Mi várható nyomdai vonalon?
A nagy formátumú dekorációs célú nyomtatásban ritkán van nagy újdonság. Azonban azt mindenképpen ki kell emelni, hogy még az oldószeres nyomtatásban is olyan új gépeket hoznak ki a gyártók, melyek a legkisebb környezetterheléssel képesek dolgozni. Ezen felül pedig szinte minden gyártó kijött környezetbarát Latex géppel, ami akár élelmiszer ipari felhasználásra is alkalmas.

Mit javasolsz az Ügyfeleknek 2015-re?
A költséghatékonyság nem egyenlő a legalacsonyabb árral! Az ár-összehasonlítás mellett a minőséget is tegyék minden esetben a mérlegre! Ugyanis itt sincsenek csodák. Fele annyiból nem fognak kétszer jobbat kapni...
Fogalmazzák meg az igényüket egzakt módon és merjenek kérdezni! A reklámipari kivitelezésben annyi alapanyag, technológia, forma és a méretválaszték, hogy már a szakmabélinek is kihívás tartani a lépést. Forduljanak bizalommal a környezetbarát vagy többször felhasználható magyar termékek felé.


Vissza

hírlevél

Név:*
E-mail cím:*
Az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom: Igen

Partnereink

Kapcsolat

mail  marketing@marketing.hu

phone  +3630 297 2139, +3620 245 8796

place  1142 Budapest, Kassai utca 71.