A Társadalmi Marketing Tagozat évindító workshopján újra az 1%-os kampányfelkészítésben igyekezett segítséget nyújtani tagjaik számára.

Ez matematikailag és társadalmilag is tény. Az 1%-os adakozás - szoktuk mondani - az adóbevallás időszakának egyetlen szép része, mert úgy járulhatunk hozzá a közjóhoz, hogy konkrétan nem kell a zsebünkbe nyúlni. 

A sokmilliárdnyi 1% odaítéléséhez az adózó vállalkozók, alkalmazottak kellenek, akik sokan vannak és sokfélék. Az ő célzott megszólaltatásukhoz hiteles civil szervezetek kellenek és a marketing-kommunikációs tudás. Mi az utóbbihoz járultunk hozzá az 1%-os kampányfelkészítő workshopon, február 13-án, a Mediaworks székházban. Aktív, érdeklődő, eredményeit tudatosan tervező civil szervezetek vettek részt.
Korteskedő civilek és/vagy társadalmi kampányok? címmel szerveztük az idei 1%-os interaktív kampányfelkészítőt azért, hogy a társadalmi marketing trendekről képet adjunk és hathatós segítséget is nyújtsunk.

 Az 1%-ért kampányoló civil szervezetek egyre többen vannak, ezért nagyon fontos, hogy tudják mitől sikeresebb az egyik, és mitől kevésbé a másik civilkampány, hogyan nyerhető el a figyelem a nagy médiazajban, melyik reklámüzenet jön át a civil versenyben, mik a sikeres forrásteremtés hatásos online és offline eszközei és hogy hogyan építhető aktív adatbázis. A sikeres civileknek azt is tudni kell mi a véleményvezérek és a kiemelt partnerek szerepe a növekedésben.

Kiváló előadók adták át tudásukat, köztük elnökségi tagunk Tonk Emil marketingszakértő, aki a civilek körében is méltán népszerű, Görög Mária kommunikációs tanácsadó, szerkesztő-újságíró a Civilrádió képviseletében, Szabó-Dudás Péter online marketing szakértő a Markweb Kft. digitális igazgatója és Molnár Ferenc CRM-rendszer szakértő, a Consulo Kft. ügyvezetője.

 'Civilek offline' címmel tartott előadást Görög Mária, amiben a beszéd- és szövegszerkesztés módozatait ismertette. Rámutatott példákkal, hogy óriási különbségek vannak: másként kell összeállítani mondandónkat szóban és írásban. Másként beszélünk egy műsorban, másként egy üzleti tárgyaláson, és teljesen másként kell szerkeszteni üzenetünket levelezésben vagy tömegkommunikációs felületeken. Felhívta a figyelmet arra, hogy mi nem ajánlott hivatalos leveleknél, és óva intett a poénkodástól is, illetve néhány példával bemutatta hogyan fejezhető ki a civilséggel járó könnyedség, a "más hang". 

A civilek online megjelenését járta körbe és gyakorlati példákat mutatott a hatékony megoldásokra Szabó-Dudás Péter.
Ízelítőt adott abból a széles palettából, amit az internet és a közösségi média kínál a civil kampányokhoz. Azonnal hasznosítható tanácsokat adott hogyan érhető el, és tartható meg aktív közösség, mire érdemes költeni és mit lehet saját erőforrásból megoldani. Ismertette a tartalomelőállítás fontosabb szabályait, közülük is a közösséget érdeklő témaválasztásra, a posztok időzítésének fontosságára hívta fel a figyelmet. Miközben bemutatta a modern kommunikációs alkalmazásokat, beavatta a résztvevőket abba is, hogy mire, mikor és miért kattintanak, mitől válik aktívvá és támogatóvá egy virtuális közösség.

A civil szervezeteknek is fontos egy jól felépített adatbázis, amiben a klienseiket, a támogatóikat, a szakmai együttműködőket, a szimpatizánsaikat, a médiapartnereket és akár még a konkurenciát is könnyedén szelektálni, az aktuális célok szerint kezelni tudják. Hogy mindez hogyan érhető el Molnár Ferenc előadásából kiderült. Bemutatta, hogy miben segíti a célok elérését, az "iránytartást" egy jó adatbáziskezelő program. Arról, hogy a civil szervezetek körében mennyire ismertek a CRM rendszerek, milyen igény mutatkozik a szolgáltatásra a Consulo Kft. munktársai rövid felmérést végeztek és tanácsot is adtak a helyszínen.
MINDEN kommunikáció! És mindenki kommunikál.... DE nem mindegy hogyan teszi. Szóban-írásban-gesztusokban jól kell tudni mixelni a mondandónkat, figyelembe véve saját magunkat és a partnerünet is. Ebben rejlik a tárgyalások eredményeiben tapasztalt különbség - emelte ki mini tréningjében Tonk Emil. Hangsúlyozta: a kommunikálás részben szakma, részben születni kell rá, de elemeiben tanulható, érdemes néhány fortélyt megismerni. És főleg a marketing szemléletmódot, szakterületeit érdemes megismerni és jól használni. Emil a tőle megszokott könnyed stílusban, anekdotákkal és humorral fűszerezett beszélgetésben avatott be számos olyan kommunikációs fortélyba, amiben a hiteles személy szerepe és fontossága került górcső alá. Hiszen a hatékony tárgyalásokban „jelen kell lenni az elejétől a végéig”. A társadalmi ügy is "termék", el kell tudni adni.

Esettanulmányokat is megismerhettek a résztvevők. 1%-os kampánysikerek és sikertelenségek kerültek bemutatásra, valamint a jelenlévők által hozott 1%-os tervek értékelése, kérdésekre adott válaszok és közös ötletelés is gazdagította a tudást.Aki hatékony, nemcsak hangos és költséges kampányt szeretne idén, velünk tartott. A tagságunk azon tagjaival, akik most nem tudtak ott lenni, tavasszal megosztjuk az előadások anyagait és egy kiscsoportos tanácsadás keretében a felmerülő kérdéseikre is válaszolunk.Köszönjük, hogy a rendezvényt színvonalas teremmel támogatta a Mediaworks. A szakmaiságért a kiváló előadóknak mondunk köszönetet.


Vissza