Május 7-én, csütörtökön kilencedik alkalommal került megrendezésre Budapesten a Sportmarketing Újragondolva Meetup, amely ezúttal a sportmarketing nemzetközi trendjeivel, azok magyar résztvevőivel foglalkozott. Többek között a belga válogatott közelmúltbeli sikertörténetéről, a nemzetközi szinten is hatalmas sikert ígérő Teqballról, illetve a Ferencváros márkaépítési stratégiájáról is hallhattunk előadásokat.

A sport- és marketingszakma találkozásának célja az országhatárok ledöntése volt, magyar és külföldi példákkal, első kézből.
„Nem vagy vesztes, amíg próbálkozol!” – ez volt a nap első előadójának, a belga Thierry De Riddernek a jelmondata. A profi kosárlabdamúlttal büszkélkedő, nemzetközi szinten is elismert marketingszakember a belga labdarúgó-válogatott példájával próbált hitet és lelkesedést önteni a magyar sportmarketing képviselőibe.

A belga labdarúgó-válogatott 2009 szeptemberében a 68. helyen állt a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség (FIFA) aktuális világranglistáján, 21 helyezéssel Magyarország mögött. 2014-ben a brazíliai labdarúgó-világbajnokság egyik szenzációja lett a belga futball, jelenleg a világranglista előkelő harmadik helyét foglalja el a válogatott, és 2015-ben a Premier League legjobb játékosa, Eden Hazard is belga.

Ebben a hat évben válogatott csapatot jelölő „Red Devils” márkanév hatalmasra nőtt, világszinten eladható lett termék lett. Akárcsak a csokoládé és a sör.

Világhírű ügyfélből reklámarc. Az előadások sorát Gyurán Zoltán, a Kreatív Dental képviselője folytatta. A magyar cég egyedülálló példát mutat a sportmarketingpiacon, hiszen magyar vállalatként egy világhírű sznúkerjátékos, Ken Doherty szponzora lett. És itt nem állt meg a fogklinika, hiszen 2015-ben a World Snooker szervezésében zajló European Tour névadó szponzora is lett.

Gyurán elmondta, a sznúker azért volt tökéletes „reklámfelület” számukra, mert a sportág „sebessége” és a célközönség korcsoportja is passzolt főként nyugat-európai ügyfélkörre koncentráló cégük profiljába.

A Kreatív Dental és a World Snooker együttműködésnek köszönhetően az sincs kizárva, hogy 2016-ra Budapest bekerül a European Tour állomásai közé.

A profi sportolók, klubok és a játékosok képviseletét ellátó ügynökségek kapcsolatrendszerébe engedett bepillantást Bognár Nándor, a főként magyar kézilabdázok sorsát egyengető, piacvezető SportConcept ügynökség tulajdonosa és ügyvezető igazgatója.

„Egy sportág, amelyben Magyarország nemzetközi sikerek helyszíne lehet.” Bognár elmondta, sportügynöksége idővel azért döntött a kézilabda mellett a labdarúgás helyett, mert Magyarországon a kézilabda számít a leginkább elismert sportnak, ha a futball népszerűségét nem is éri el. A játékosok és csapatok szintjén is nemzetközi sikerek forrása. Ez a labdarúgásról jelen helyzetben nem mondható el.


sportmarketing


„Egy játékost a gólok adnak el.” Egy érdekes történet: az egyik magyar válogatott kézilabdázó új csapatot keresett magának a januári Európa-bajnokság idején. Ügynökei állóháborút vívtak, amikor a játékos dobott egy félpályás gólt az Eb-n. Már a félidei szünetben két egyesület is telefonált egy lehetséges szerződtetés ügyében.

Egy érdekes kérdés: mi a nehezebb, magyar játékost külföldön menedzselni vagy külföldi játékost Magyarországon? A válasz: magyar játékost Magyarországon.

Huszár Viktor, egy zseniális magyar találmány, a Teqball műszaki ötletgazdája és cégvezetője is megosztotta értékes tapasztalatait.

Huszár barátjával három éven át dolgozott egy egyszerű, de nagyszerű ötleten: egy ferdített pingpongasztalon, amelyen focizni lehet. Egy új sportág, egy innovatív ötlet, értékteremtő hobbi egy eurómilliókat érő üzleti lehetőség született, amelyre külföldön is nagy az érdeklődés.

A cég kapcsolatait kihasználva a labdarúgásban elismert neveket, BL-győztes játékosokat, elismert edzőket (a Lionel Messit felfedező Henk ten Catét, a Premier League-ben szereplő Southamptont irányító Ronald Koemant és a magyar válogatottnál szövetségi kapitányként megforduló Erwin Koemant) állított a projekt mellé.

A Teqball-projekt hivatalosan csak júniusban indul világhódító útjára, célja, hogy egyszer bekerüljön az olimpiai sportágak közé, de addig azon se lepődjön meg senki, ha az EA Sports népszerű FIFA-játékának következő kiadásában egy Teqball-asztalon végezhetünk „bemelegítő” és készségfejlesztő gyakorlatokat.

A magyar találmányként, de már nemzetközi termékként bemutatott vállalkozás sikerének kulcsa Huszár szerint: a jó ötlet, az áldozatos munka, a kapcsolatok kiépítése, az őszinteség és a lazaság.

sportmarketing2


„Akkora olló nyílt, hogy sohasem fogunk eljutni egy Manchester United szintjére.” Záró előadóként Orosz Pál, az FTC Labdarúgó Zrt. vezérigazgatója beszélt a Ferencváros hazai és nemzetközi márkanevének megerősítéséről.

Orosz Pál 2011-ben érkezett a Ferencvároshoz, elmondása szerint „borzasztó állapotok fogadták”, azóta sikerült stabilizálni a Ferencváros márkanevet, az 1.4 milliós hazai szurkolótábort 1.68 millióra növelni, illetve a bevételeket is jelentősen emelni, amiben nagy szerepe van a Ferencváros új stadionjának, amely nemcsak a labdarúgás szolgálatában áll, hanem rendezvényközpontként is működik, megnyitása óta több mint 100 rendezvényt (konferenciát, esküvőt) bonyolítottak le benne.

A létesítményről José Mourinhót is idézte a Fradi-vezér. A történet szerint a Chelsea augusztusi látogatásakor a portugál menedzser dicsérte a Ferencváros stadionját, amelyet londoni klubjának is elfogadna, ha húszezer férőhellyel nagyobb lenne.

Az FTC mint sportklub, mint márka és mint gazdasági szereplő vesz részt a piacon, emellett véleményformáló erővel is rendelkezik. A klub kommunikációja az elmúlt négy évben a sikerélményre és az értékekre lett felépítve, célja pedig ismét elfoglalni méltó helyét a nemzetközi futball térképén, amelyet rendszeres Európa-ligás szereplés jelentene. A gazdasági önállóság mellett.

A Ferencváros ügyvezetője konkrét célokról és számokról is beszélt. Az NB I-ben az ezüstérem biztosítottnak tűnik a zöld-fehérek számára, akik ősszel nem állnának meg az El-főtábláig, amely a selejtezőkörönként kapott 200 ezer euró után 2.4 millió eurós bevételt jelentene.

Forrás


Vissza

hírlevél

Név:*
E-mail cím:*
Az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom: Igen

Partnereink

Kapcsolat

mail  marketing@marketing.hu

phone  +3630 297 2139, +3620 245 8796

place  1142 Budapest, Kassai utca 71.