Michl József, Tata város polgármestere beszámolt díjaikról, városmarketinggel kapcsolatos terveikről és üzent a jövő évi Országos Városmarketing Díj pályázóinak.

 

varosmarkhirlhinpiskmilchj

(A képen balról-jobbra: Hinora Ferenc,MMSZ elnöke,Dr. Piskóti István, az MMSZ elnökségi tagja,

Michl József, Tata polgármestere)

 

Mit jelent Önök számára a Marketing Fővárosa díj?

- A Marketing Fővárosa cím elnyerése újabb bizonyíték arra, hogy városunkban jól működik a közösségi összefogás. Nemcsak magánszemélyek, hanem egyesületek, cégek is képesek arra, hogy összehangolják munkájukat, és egymással karöltve tegyenek a városért, illetve azért, hogy minél többen megismerjék és megszeressék Tatát.

Ha jól tudom, számos díjjal büszkélkedhetnek már.

- 2010-ben a Biológiai sokszínűség magyar fővárosa címet vehettük át. 2013-ban a strasbourgi Európa Tanács díját nyertük el, amelyet 1955 óta minden évben egyetlen városnak ítélnek oda. Tata többek között azzal vívta ki magának az elismerést, hogy példaértékű – kultúrára, oktatásra, sportra kiterjedő – aktív kapcsolatot alakított ki kilenc testvérvárosával. Ugyanebben az évben Magyar táj-díjat, illetve Kerékpárosbarát város címet hoztunk haza. 2014-ben pedig az Echo Televízió Legszebb magyar település díját vehettük át. A város önkormányzata is több területen részesült már elismerésben: Tehetségbarát Önkormányzat és Kerékpárosbarát munkahely címekkel büszkélkedhetünk. Családbarát Önkormányzat díjat pedig második alkalommal vehettük át idén: 2013-ban is elnyertük már ezt a címet. Minden városunkat ért külső elismerés pozitív visszajelzést jelent nekünk. A díjak segítenek minket abban, hogy településünk még ismertebbé váljon mind a kikapcsolódni vágyók, mind a befektetők számára.

Hogyan értékeli az elmúlt egy éves városmarketing tevékenységüket?

- Nálunk a városházán nincsen marketinges, nincsen erre a feladatra önálló munkakör. Azt szoktam mondani, hogy nálunk mindenki a polgármestertől egészen a legalacsonyabb beosztású hivatalnokig mindenki, aki ügyfelekkel foglalkozik marketing tevékenységet folytat. Rajtunk keresztül ítélik meg nemcsak a hivatalt, hanem a várost is. Minden kollégától elvárom, hogy munkáját marketing szemlélettel végezze. A városunknak viszont van egy kiváló cége a Tatai Városkapu Közhasznú Zrt., továbbá olyan egyesületei, vállalkozásai, amelyek hosszú évek óta hozzájárulnak a város minél szélesebb körben való megismertetéséhez. Az, hogy ilyen szép címet sikerült Tatának elnyernie, azt mutatja, hogy mások is észrevették és értékelik azt a munkát, amelyet évek óta végzünk városunkban.

Mit terveznek a következő évre?

- Számos olyan fejlesztést hajtottunk végre a városban az elmúlt időszakban, amelyek komoly vonzerővel bírnak. Kialakítottunk egy 1350 méter hosszú tanösvényt, és létrehoztunk egy Ökoturisztikai Központot az Öreg-tó partján, amely városfejlesztési projektek marketing programjai kategóriában városmarketing gyémántot nyert. Az új létesítmény a kerékpárosoknak és a kirándulóknak nyújt sport és turisztikai szolgáltatásokat. Tavaly megkezdődött az Angolkert rehabilitációja, amelynek most folyik a II. üteme, a park korhű rekonstrukciója. Jelenleg zajlik a Réti tavak legnagyobb tavának a helyreállítása is, ennek eredményeképpen mintegy 22 hektáros rekreációt, kikapcsolódást szolgáló új vízfelület jön létre. Idén állami és uniós támogatásból megkezdődött a régi városközpont, a Kossuth tér felújítása, valamint az új szakrendelő építése. A sport területén is számos beruházás történt: a Magyar Labdarúgó Szövetség segítségével új futballpálya épült Tatán, valamint városi összefogással műjégpályát létesítettünk. A város új 2700 négyzetméteres sportcsarnokának építése is elindult idén. Fontos feladatunk az elkövetkezendő időszakban, hogy ezen beruházásokat, fejlesztéseket országos szinten is ismertté tegyük. Célunk, hogy minél több ember figyelmét felkeltsük városunk iránt, és minél többen válasszák Tatát úti célnak, illetve vállalkozásuk jövőbeni helyszínéül.

Indulnak a jövő évi pályázaton?

-Minimum húsz pályázattal kell indulnunk jövőre, hogy megtartsuk ezt a díjat. Pályázunk az összes fesztiválunkkal, a bevezetett Tata Kártyával, és minden olyan programmal, amelyet még a beadás határidejéig kitalálunk.

Mit tanácsol a jövő évi pályázóknak?

- A legfontosabb feladat, hogy egy város tagjai: a városvezetés, lakosok, vállalkozások, egyesületek, intézmények együtt gondolkodjanak, és együtt vegyenek részt azokban a folyamatokban, amelyektől jobban működik egy város. Csak közös munkával, összefogással tud egy település ebben a versenyben helytállni és sikeres lenni.

 


Vissza