-         Fókuszban a stratégiára épülő gyakorlat

 A Magyar Marketing Szövetség minden év novemberében szervezi meg az Országos Marketing Konferenciát, a szakma konferenciáját. A Szövetség az előző évek sikeres hagyományára építve, idén is figyelembe kívánja venni a marketing szakemberek igényeit, aktuális érdeklődési körét, ezért az összejövetel körültekintő előkészítése érdekében, egy kérdőív segítségével kérte ki a szakma véleményét.

Ezúton szeretnénk köszönetet mondani annak a 156 marketinggel foglalkozó, illetve az iránt erősen elkötelezett szakembernek, akik részt vettek a konferencia kérdőív kitöltésében!

A marketing szakemberek a kereskedelmi & sales eredmények, a marketingstratégia, márkagondozás, illetve marketingeszközök és üzenetek megújítása területén szeretnének fejlődést elérni a következő két évben – derül ki a Magyar Marketing Szövetség felméréséből, amelyet majd 160 marketinggel közvetlenül foglalkozó, illetve az iránt erősen elkötelezett szakember töltött ki.

A felmérés szigorúan statisztikai szempontból véve nem tekinthető reprezentatívnak, de mindenképpen irányadó és értékes visszajelzés a Szövetség számára.

A kitöltők közül a legtöbben a megbízói oldalt képviselték. Érzékelhető, hogy a kitöltők leginkább versenypiaci környezetben dolgoznak, bár arányát tekintve meglepően magas volt azok száma is akik, az adott piacon vezető pozíciót töltenek be, míg kevés, ugyanakkor nagy jelentőségű versenytárssal küzdenek a vevőkért. A kérdőívet kitöltők jellemzően, legalább 10 éve a hazai piacon tevékenykednek – így jelentős piaci tapasztalattal bírnak. A válaszadók döntő többsége cégvezetőként, vagy marketing-kommunikációs munkatársként nyilatkozott.

A felmérés egyik fő eredményeként megállapítható, hogy a válaszadók a marketingkérdéseket, a marketing és fogyasztói információs rendszerek működtetését tartják a legfontosabb kulcskérdéseknek. Az élmezőnyben végeztek ugyanakkor a menedzsmenttel, illetve a termelés és szolgáltatás előállításával kapcsolatos feladatok – amely eredmény összefügghet azzal, hogy elsősorban első számú vezetők töltötték ki a kérdőívet. Meglepő, és a jövő szempontjából elgondolkodtató, hogy a kitöltők mindössze 20%-a tekinti vállalatirányítási kulcstényezőnek a K + F (kutatási és fejlesztési = innováció) irányába mutató tevékenységeket.

A válaszadók túlnyomó többsége úgy nyilatkozott, hogy hasznosnak tartja a megrendelői oldal marketingszakembereit megmozgató témákkal, aktualitásokkal való kiemelt foglalkozást a marketing konferenciákon, eseményeken.

A felmérés igazolta, hogy egy konferencia, illetve szakmai találkozó a kapcsolatok építésének, és a tudás, illetve ismeretbővítési lehetőségek fóruma a számottevő többség számára.

Azon dolgozunk, hogy a Magyar Marketing Szövetség és az általa gondozott események megfeleljenek a tagság, és a széles szakmai közvélemény igényeinek. Ebben a szellemben készítjük elő az idei országos marketing konferenciát is, amelyre minden érdeklődőt szeretettel várunk. A programról és további részletekről a www.marketingkonferencia.hu oldalon fogunk tájékoztatást adni.


Vissza