Megkérdeztük Eger  városmarketinggel foglalkozó csapatát milyen hatása volt a városmarketing nagykövete különdíjnak.

  • Mit jelent az Önök számára a Városmarketing nagykövete különdíj?

Azután, hogy Eger az „Év turisztikai települése” lett, 2015-ben elnyerte a Magyar Marketing Szövetség több városmarketing gyémánt díját, s ezzel a nagyköveti címet is. Ezt követte a Business Traveller „Business Excellence 2015” elismerése, amely a „Legjobb vidéki business-city” kategóriában ismerte el Eger turisztikai eredményeit és marketing tevékenységét. Minden ilyen elismerés nagyon fontos és pozitív visszacsatolás a számunkra, melyet megtiszteltetésként és megerősítésként értékelünk, hiszen azt mutatja, hogy az Eger által választott irány mások szerint is jó. Fontos és örömteli dolog, hogy ezeket a díjakat igazolják a szállásfoglalási és idegenforgalmi adó bevételi adatok, ugyanakkor az is nagyon fontos a számunkra, hogy az utazó közönség döntései mellett a turisztikai és marketing szakma is visszajelzi: Eger jó irányba halad, s talán jó példa lehet mások előtt is a városmarketing területén.

  • Mit tapasztaltak milyen sajtóvisszhangja volt az eseménynek?

A helyi sajtó örömmel és elismeréssel szólt arról, hogy Eger „mindent megnyert”, ami persze nem teljesen tükrözte a valóságot, de a lényegre rámutatott: az egyik legaktívabb pályázóként valóban majdnem minden pályamunkánk elnyerte a „városmarketing gyémánt” elismerést. Kovács Kati díjátadón való részvételét külön kiemelte a sajtó, úgy gondoljuk, valóban jó ötlet volt Eger országszerte ismert énekesét és díszpolgárát felkérni arra, hogy képviselje a városát ezen a rendezvényen. Katival a nyár folyamán is együtt dolgoztunk a városmarketingben.

  • Hogyan értékelik az elmúlt egy éves városmarketing teljesítményüket?

Folytatódott az örvendetes folyamat: ismét jelentősen nőtt az egri vendégéjszakák száma - 2015-ben elértük a félmilliós számot. Eger minden szakmai híradás és statisztika szerint a legnépszerűbb magyar városok között is az élvonalban van, nem csupán a KSH országos turisztikai rangsorában, hanem pl. online szállásfoglaló portálok adatai szerint is sláger volt Egerbe jönni 2015-ben. A Tourinform Irodánkban a nyáron kitöltött sok száz kérdőív tanúsága szerint a vendégek csaknem 80%-a visszatérő, hűséges látogatója Egernek. Visszajelzéseik szerint a turisták a megújult Eger felfedezése és az ismert helyi vonzerők mellett nagyra értékelik városunk kulturális életét is. Fontos és örömteli adat, hogy a kérdőívet kitöltők 70%-a 4-5 éjszakát töltött el Egerben, ami magasabb szám a korábbi átlagnál. Egerben szinte az egész nyáron tele voltak a szálláshelyek.

Néhány újítás 2015-ös munkánkból: a városba be- és Egerből kivezető útszakaszokra egységes, városimázst formáló és rendezvény-promóciót szolgáló óriásplakátokat helyeztünk ki, melyeket nyáron havonta újítottunk meg az aktualitások felvonultatásával. Ezek mutációi is rendre megjelentek imázs-hirdetéseinkben és különböző online és print promóciókban.

A nyáron két új kreatív akcióval igyekeztünk Egerre felhívni a különböző célcsoportok figyelmét, s aktivitásra bírni az Eger iránt már érdeklődőket. Az egyik ilyen volt a Kovács Kati Egri Dalverseny (KKEDv).A nyár derekán meghirdetett akció keretében becslésünk szerint ezer hazai fiatal fantáziáját mozgattuk meg, hiszen arra kértük az iskolai zenei csoportokat, hogy a szeptemberi határidőig küldjenek nekünk videót egy saját Kovács Kati dal-feldolgozással. A dalverseny döntőjét ősszel tartottuk, a szakmai zsűri 9 produkciót hívott be az október 27-i döntőbe, ahol így összesen 224 fő léphet színpadra. A legjobbaknak Kovács Kati és Habis László polgármester adta át a megérdemelt díjat, a nyertesjutalma pedigaz, hogy 2016 tavaszán részt vehet egy háromnapos, „allinclusive” egri osztálykiránduláson. 2016-ban ez az egyik kiinduló pontunk a városmarketingben, s emellett a legjobb csapat Katival együtt énekelhette ela kiválasztott dalt a művésznő október 27-i, csodálatos hangulatú jubileumi koncertjén.

kk dalverseny      kk dalverseny2


A másik kiemelt akciónk a „Nincs más HÁTRA, mint Egerbe!”kampány volt, együttműködésben két helyi kereskedelmi rádióval (belső üzenet) és a Tourinform Irodával (külső üzenet). Az akció lényege: a nyár folyamán a rádiók játékosai „Eger a te történeted” emblémával ellátott hátizsákot és pólót nyerhettek, ha elmesélték, miért szeretnek Egerben élni és mit jelent számukra az „Eger a te történeted” jelmondat. A fődíj elnyerésére (egy külföldi- és egy belföldi utazás) akkor volt esélye a szerencsés hallgatóknak, ha a nyaralásuk során fotót készítettek az Eger-hátizsákkal és pólóval, s ezt a képet feltöltötték az „Egrihátizsák” Facebook oldalra. Így Eger jó híre eljutott a Tiszához, a Balatonpartra, Londonba, Nyíregyházára, Görögországba, Párizsba, Visegrádra és spanyolhonba is. Az Egerbe érkező turisták számára 2015. július 15-e és augusztus 15-e között az egri Tourinform Irodával együttműködve szerveztük meg a hátizsák-akciót. A turistákat arra kértük, hogy a július 15 és augusztus 15 közötti időszakban az egri Tourinform Irodába betérve töltsenek ki egy kérdőívet. A 30 nap során minden nap kisorsoltunk egy játékost, aki hátizsákot és pólót nyert Egertől. Annak, aki egy újabb egri pihenést kívánt nyerni a várostól, már csak annyit kellett tennie, hogy feltölti a játék Facebook oldalára a számára kedves egri helyszínen készített hátizsákos fotót.

hatizsak     hatizsak2     hatizsak3

 

hatizsak4        paris

 


Jumurdzsák blogját minden évben egy ismert közéleti személyiség vezeti, aki saját, személyes egri történeteit osztja meg a nagyközönséggel Eger hivatalos honlapján és a város Facebook oldalán (Eger Város Hivatalos Oldala). Aki a történetek során elejtett információmorzsákból kitalálja, hogy ki is bújt az adott évben a Jumurdzsák álnév mögé, részt vesz a nyeremény-soroláson. 2015-ben is két díjunk volt: augusztus 20-án egy egri és egy országos nyertest sorsolt ki a több ezer fős Dobó téri koncert- és tűzijáték-közönség előtt maga Jumurdzsák, azaz Németh Kristóf színművész, a Játékszín igazgatója. Jumurdzsák minden sorából áradt a város iránt érzett szeretet, hiszen ő amolyan nagy Eger-rajongó, melynek számos személyes oka is van.


A „Költözz Egerbe” akciót egy kicsit megújult formában rendeztük meg: Csisztu Zsuzsa családjával költözött a városba, néhány napra. Így fogalmazott: „Egy csodálatos és életreszólóan emlékezetes hétvégét töltöttünk Egerben, az Önök gyönyörű városában. Nem ismeretlen helyre érkeztünk persze, mégis e pár nap során, a város számos új élményt kínált nekünk.” … „Nagy öröm és büszkeség – külföldre is sokat utazó magyarként -, hogy hazánkban már sokfelé, de Egerben különösen csúcsgasztronómiai élményekben lehet része a minőségi ételeket és italokat kedvelő embereknek.” … „Ebben a pár napban az a benyomásunk támadt, hogy Eger olyan, mint egy fiatalosan dobogó szív: erős, de nyugodt tempóban ver, akár egy kisportolt emberé, mégis nyílt és lüktető, amely meg-megdobban a nekünk fontos történelmi és nemzeti értékek bölcsőjében. Biztos vagyok benne, hogy Eger minden évszakban szép, úgyhogy jókedvűen jegyezzük meg: a Dobó tér bizonyosan télen is pazar arcát mutatja, szívesen megnézzük akkor is.”

 

csisztu2

  • Mit terveznek a következő évre?

Gasztronómiai és zenei meglepetések, nyári kreatív akciók sora és egri történetek tucatjai állnak ismét előttünk. A többi egyelőre az egriek titka…

  • Terveznek-e indulni a következő évben?

Erről még nem egyeztettünk, de miért is ne, hiszen tettük a dolgunkat tavaly is!


Vissza