Március 10-én a BGE Lotz termében egy szakmai előadásokkal egybekötött ülésen került sor az Agrár- és  Élelmiszermarketing Tagozat új elnökének a megválasztására.

 

File0131

 

 

Pászti Balázs a Tagozat alapítója, az  MMSZ-ben szintén elnökségi tag Dr. Totth Gedeonnak, a BGE Kereskedelmi és Marketing Intézet vezetőjének,  eddigi egyik alelnöknek adta át a stafétabotot, akit a jelenlévők  egyhangúan választottak meg. A megüresedett  alelnöki pozícióra a jelenlévő tagok Bódi Krisztiná a Kométa '99 Zrt. marketing igazgatóját tisztelték meg a  bizalmukkal. Az új elnök felkérte elődjét, hogy tanácsadóként  továbbra is támogassa a Tagozat működését  tovább emelve sikeres működésének színvonalát.

 

 

Totth Gedeon, Elnökségi tag



  A Magyar Marketing Szövetség elnöksége egy elismerő oklevélben fejezte ki köszönetét Pászti Balázs kitartó társadalmi munkájának elismeréseként, hiszen a Szövetség ismertségének, presztízsének emeléséhez nagyban hozzájárult, nem utolsósorban az Agrár- és Élelmiszermarketing Tagozat színvonalas, és sokak érdeklődésére számot tartó munkájának az irányításával.

  A szakmai előadások sorát Bakonyi-Kovács Krisztina, a GfK Hungária senior tanácsadója kezdte, aki 2016 élelmiszer-fogyasztási trendjei mellett kitért a pihenőnap kereskedelemre gyakorolt hatása is.

 

  Dr. Brávátz Ibolya, BGE Kereskedelem és marketing Intézet tanszékvezető-helyettese a tudatos vásárlók, tudatos fogyasztók és az élelmiszer-fogyasztási trendekről beszélt. A tudatos fogyasztó az, aki nemcsak a saját elégedettségét, hanem a társadalmi, környezeti jólétet is tekintetbe veszi a vásárlás során. 2013-ban készült primer felméréséből derült ki, hogy a budapesti lakosság 19,2%-a „fokozatosan tudatos vásárló” melyből a „tudatos mag” (3,9%) elsősorban 31-45 év körüli, felsőfokú végzettségű, átlagosan jóval magasabb havi nettó jövedelemmel rendelkező nők.

 

  Dr. Kozák Tamás, BGE Kereskedelem és marketing Intézet főiskola docense a napi cikk kereskedelem aktuális változásai és ezek stratégiai hatásai kapcsán elmondta, hogy a kiskereskedelem forgalma az élelmiszerüzletek átlagos alapterületével együtt évek óta folyamatosan nőtt. A napi fogyasztási cikkek piacáról megtudhattuk, hogy a magyar háztartások több mint negyede hipermarketben, míg diszkontban (17%), szupermarketben (18%), valamint kis boltláncokban 15%-uk 25% pedig más egyéb kisboltokban vásárolt.

 

  Az utolsó előadó a Debreceni Egyetemről érkezett. Fehér András a digitális médiában megfigyelhető fogyasztói magatartás trendeket ismertette, melyek közül kiemelt szerepe van a közösségek hatalmának, ami a személyes találkozások nélküli együtt gondolkodást jelenti, tehát a fogyasztók hatalmának növekedését a vállalkozásokkal szemben. Napjainkban a közösségi oldalak elterjedésére miatt a kapcsolat-felvétel akadálytalanná vált. A mobil eszközök térnyerésével az információkhoz való hozzáférés is korlátlannak minősül, amelyek egyre nagyobb részét tárolják felhő (cloud) alapú adatbázisokban. Előadásában kitérta „Big Data”-ra is, mely a cégek, az intelligens hálózatok, a magánszektor és az egyéni felhasználók által világszerte és napi szinten előállított óriási adatmennyiséget jelenti.

 

 

 


Vissza