Ha tudni akarja, hol nyisson eredményes üzletet...

Megoldásunk: a Huff-modell


geomarkápriliska

  • Szeretné tudni mekkora forgalomra számíthat üzletében?
  • Optimalizálná marketing és hirdetési költségeit?

Megoldásunk:

A Huff-modell, azaz gravitációs modellként is emlegetett eljárás, az általunk megadott gravitációs tényező(k), mint például az üzlet alapterülete vagy a kínált áruk sokszínűsége alapján kirajzolja, hogy adott területről a helyi lakosság mekkora valószínűséggel fogja a kiválasztott üzletet választani a konkurencia helyett; figyelembe véve természetesen azt is, hogy az emberek szívesebben mennek a hozzájuk közelebb eső üzletbe vásárolni.

A modell számos feladatban felhasználható: megbecsülhetjük vele, hogy egy újonnan nyitandó üzlet milyen hatással lesz a már létező környékbeli üzletek forgalmára (verseny, kannibalizáció); megtudhatjuk, mekkora vonzáskörzetre számíthatunk; megbecsülhetjük és elemezhetjük konkurenciánk forgalmát, piacát; valószínűségi alapon optimalizálhatjuk az üzletek elhelyezkedését a kijelölt területen belül és nem utolsó sorban pedig a modellt bármely más geomarketing eszközzel összeköthetjük.

 

áprilisgeo

 

 

Üzletünk alapterületét, mint gravitációs tényezőt figyelembe véve Huff-modellel becsüljük meg, hogy a konkurencia tükrében honnan mekkora forgalomra számíthatunk - a sötétpiros területekről várhatóan az új üzletbe jönnek majd vásárolni az emberek, míg a sárga szín felé haladva egyre kisebb valószínűséggel választják az új üzletet.

 

 

 

 

 

A GDiEsriMagyarország által nyújtott térkép alapú elemzések kulcsfontosságú eszközöket jelentenek a marketing különböző területeinek sikeres fejlődéshez, a közösségi médián keresztül a hirdetéseken át akuponok optimalizálásáig és az érzékenység-vizsgálatig.

Tanuljon a világ leginnovatívabb vállalataitól, jelentkezzen az GDiEsri Magyarország üzleti tanácsadására:http://www.esrihu.hu/uzleti-tanacsadas


Vissza