A XIII. Kerületi Közszolgáltató Zrt. részéről Szabó Tamás, a Központi Ügyfélszolgálat vezetője adott választ kérdéseinkre.

Mit jelent az Önök számára a Marketing Fővárosa fődíj és a Városmarketing Nagykövete különdíj?

Az Önkormányzat felismerte, hogy eredményes működéséhez az innovációs gondolkodásmód, az újításokra való fogékonyság mellett modern, széleskörű kommunikáció szükséges. A célcsoport elsősorban a kerületi állampolgárok, de a fontosnak tartjuk a partner szervezeteket, a kerületünkbe látogatókat, azokat a munkavállalókat, akik a kerületünkbe dolgoznak és nem utolsó sorban a vállalkozókat, beruházókat.
Minden szakmai szervezettől kapott elismerés, így a Magyar Marketing Szövetség díjai is megerősítenek bennünket abban, hogy az önkormányzati marketingstratégia végrehajtása megfelelő úton halad. Sikerült jónak értékelhető imázs képet kialakítani és érdemes a külső és belső marketing és kommunikációs tevékenységet folyamatosan fejleszteni.

Mit tapasztaltak milyen sajtóvisszhangja volt az eseménynek?

A Marketing Fővárosa 2016. díj mellé kapott különdíj, az Observer Budapest Médiafigyelő Kft. féléves ingyenes sajtószemle szolgáltatásában a díjátadó eseményt követően rendszeresen, több felületen is olvastuk, hallgattuk, hogy a XIII. kerület lett a Marketing Fővárosa 2016-ban. Úgy tapasztaltuk, hogy mivel az önkormányzati pályázók száma évről évre bővül, a fővárosi és vidéki sajtó is mind szívesebben és részletesebben számol be az eseményről és a díjak mögötti gyakorlati, szakmai munkáról, illetve a Magyar Marketing Szövetség tevékenyégéről és magáról a díjról, annak küldetéséről.

Hogyan értékelik az elmúlt egy éves városmarketing teljesítményüket?

Valljuk, hogy a partnerség és a közös érdek elengedhetetlen. Budapest Főváros XIII. Kerület elismert hírének további alakítása és az elégedettség megtartása. Az önkormányzat, a hatóságok, a vállalkozói szféra és a civil szervezetek együttműködése alapfeltétel, hiszen az együttes cselekvés egymást erősítő folyamatokat eredményez. A XIII. kerületben az önkormányzati tevékenységekhez, aktivitásokhoz kötődően folyamatosan monitorozzuk munkánkat. Amennyiben egy szakmai szervezet szerint valamely területen kiválót is nyújtunk, akkor is lehet olyan részelem a feladat végrehajtása során, vagy a munkák elemzését követően, amelynek kidolgozása, jobb belső vagy külső kommunikációja akár indokolt lehet. A szakmai és civil szervezet szerint az elmúlt években és jelen pillanatban is számos területen önkormányzatunk a zászlóvivő, de az elkényelmesedésre nem adhat okot. Példamutatóként ismert önkormányzatként (pl.: szociálisháló, bérlakásépítés, környezettudatos technológiák alkalmazása), szeretnénk magunkat továbbra is az innováció, a gondosan előre tervezett és pontos szakmai megvalósítási munkát végző önkormányzatok között tudni.

Mit terveznek a következő évre?

A helyi lakosság esetében a legfontosabb cél az identitástudat erősítése, éreztessük azt, hogy aktívan részt tudnak venni a kerület életében. Arra törekszünk, hogy folytassuk a célként kitűzött és a sokak által megszokott magas színvonalú szakmai munkát, legyen szó akár nagyobb volumenű építkezési beruházásokról, közterületi fejlesztésekről, kulturális és sportprogramok szervezéséről, a gondoskodó szociális rendszerünk fenntartásáról. Döntéseinket és/vagy a gyakorlati kivitelezéseket továbbra is társadalmasítjuk, a kerület lakosságával, a civil szervezetekkel, a kerületbe befektetni szándékozókkal partnerségben közösen alakítjuk. A tapasztalatok alapján folyamatosan bővítjük vagy fejlesztjük a helyi marketing eszközöket, egy hatékony és eredményes marketing politika működtetése érdekében.

Terveznek-e indulni a következő évben?

Terveink szerint igen! Amint a 2017. évi pályázati kiírás feltételei ismertté válnak, a szakmai területért felelős munkatársak azokat megvizsgálják, és javaslatokat tesznek, hogy melyik pályázati címre, kiírásra, milyen 2016. évi munkánkkal induljunk.

Mit tanácsolnak a jövő évi pályázóknak?

Talán túl alázatosnak tűnik, de munka, munka és munka, illetve amit már fentebb említetünk, kifejezetten fontosnak tartjuk, gondoljuk, hogy munkáinkat társadalmasítsuk, az érintett szereplőkkel partnerségben, win-win (az egyik fél érdeke se sérüljön) szemlélettel alakítsuk ki.


Vissza