2016-ban Debrecen városa 3 gyémánt díjat, valamint az Okos Város különdíjat is elnyerte. A PW Studio Kft. színvonalas szakmai munkájával 3 díjhoz is hozzájárult. Bár Debrecenben számos IT cég működik, a PW Studio azon kevesek egyike, akik komplex szolgáltatással, kvalifikált szakemberekkel hosszú távú szolgáltató partner ügyfeleik számára.

A díjról és Debrecen város dinamizmusáról beszélgettünk a cég jogi képviselőjével, Enyedi Mártával. 

debrecen1

Kép: Nagyerdei Víztorony, forrás: Nagyerdei Víztorony

Mit jelent az Önök számára az Okos Város különdíj?

Csapatunk évről-évre elindíjta projektjeit szakmai versenyeken. 2016-ban volt alkalmunk városunkkal együttműködve, a Debrecen Smart City brand tervezésében és kialakításában részt venni. A PW Studio által készített Debrecen Smart City online arculati kézikönyve és weboldala is elnyerte a zsűri elismerését valamint Okos Város különdíjat is kapott. A díj nagyon fontos és értékes visszajelzés mind a város mind a tervező csapat számára és pozitív megerősítés abban, hogy jó úton haladunk. A projektet hosszú távra tervezzük, mely nemzetközi szintéren is építi a Debrecen városát, fejlesztési elképzeléseit. A projekt Az Év honlapja 2016. díjban is részesült.
Debrecen átgondolt, tudatos városmarketing stratégia mentén halad, városunk magas színvonalú kulturális és sporteseményeknek ad helyet, bővítjük kínálatunkat és kiemeljük turisztikai értékeinket. Az okos város ennél még többre hivatott, tudatosan szervezett, élhető város kialakítása Debrecen célja, ahol mind a lakosság mind a vállalkozások számára élhető környezetet biztosít. A tervezés során Debrecen város Smart City koncepciójának egyediségét és tudatosságát akartuk kiemelni, pozitív imázs, attitűd kialakításával. Örülünk, hogy Debrecen város fejlődéséhez mi is hozzájárulhatunk.

debrecen2

Kép: smartcity.debrecen.hu

Hogyan értékelik az elmúlt egy éves városmarketing teljesítményüket?

Debrecen rendkívül színes, nyitott és dinamikusan fejlődő város. Tudatosan fejleszti infrastruktúráját, bővíti programkínálatát, a város marketing stratégiája a város értékeire épít. Tavaly megújult Debrecen város arculata, valamint nemrég került publikálásra a város új weboldala is, mely már az okoskészülékeken is elérhető. Városszerte informácós táblák segítik az ide látogatókat. Kiemelkedő jelentőségű az 50. Debreceni Virágkarnevál, mely szintén Országos Városmarketing díjban részesült. A jubileumi esemény meghatározó turisztikai attrakció, mely egy hetes rendezvénysorozattá nőtte ki magát az elmúlt években. Tavaly először volt fényfestés a Debreceni Egyetem főépületén, amely óriási siker lett, tízezrek nézték meg a produkciót. Bővítettük charter járatainkat, a Wizzair 2016-ban már 14 járatot indított Debrecenből, mely jelentős forgalomnövekedést eredményezett. 2016-ban év végére 280.000 látogató fordult meg a repülőtéren, ezzel közel megdupláztuk az előző év eredményét. Az elmúlt években folyamatosan nőtt városunkban a turizmus jelentősége.

debrecen3

Kép: 50. Debreceni Virágkarnevál, forrás: Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata

Mit terveznek a következő évre?

Debrecen város imázs fejlesztése, nemzetközi szinten való meghatározó jelenlét a célunk. Következetes, tudatos és összehangolt városi kommunikációra és márkaépitésre törekszünk, hogy ezzel is erősitsük Debrecen mint városmárka üzenetét, céljait, megbizhatóságát és személyiségét. Debrecen fiatalos, számos kulturális rendezvénynek és fesztiválnak ad helyet, ahol lehetőség van a testi, lelki és szellemi feltöltődésre is, hiszen fürdőkkel, kiállitásokkal és az egyedi hangulatú Nagyerdővel is várjuk az idelátogatókat. Hamarosan indítjuk és 2019-re befejezzük a város utóbbi történetének legnagyobb beruházását, a Debreceni Főpályaudvart, valamint a Modern Városok Program segítségével elindul a strandfürdő korszerűsítése. Debrecennek határozott elképzelése van arról, hogy milyen lesz Debrecen 10-20, vagy akár 50 év múlva. Egyértelmű, hogy a következő évtizedek meghatározó ágazata lesz a turizmus. Hosszú távon olyan koncepciót szeretnénk kidolgozni és megvalósítani, amely a várost regionális turisztikai központtá teszi. Debrecen tervei között szerepel az Európa Kulturális Fővárosa 2023 cím elnyerése, melyhez már elindultak a társadalmi egyeztetések. A cím Debrecen számára nem cél, hanem eszköz, tehát a terveket akkor is meg fogjuk valósítani, ha nem ránk esik a választása az uniós testületnek.

debrecen4

Kép: Nagyerdei Stadion, forrás: Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata

Terveznek-e indulni a következő évben?

A PW Studio Kft. és Debrecen városa fontosnak tartja a városmárka tudatos építését, koncepciónk szakmai megmérettetésére bármikor szívesen készen állunk.

Mit tanácsolnak a jövő évi pályázóknak?

Cégünk már több mint 10 éves múlttal és tapasztalattal rendelkezik. A trendek nagyon gyorsan változnak, számos lehetőségünk és eszközünk van arra, hogy egy várost eladhatóvá tegyünk, pozitív hatást váltsunk ki a célcsoportban. Azt látjuk, hogy egyre kiélezetebb a verseny a települések között, a hazai városok is kezdik felismerni a márkaépítés és marketing stragétia fontosságát és látják eredményét. Érdemes helyi szakmai stábbal dolgozni, akik ismerik a várost, részei annak. Nem projektekben kell gondolkozni, hanem egy hosszú távú marketing stratégiát kidolgozni és azt lépésről-lépésre megvalósítani. Mi úgy látjuk városunk jó úton halad, érdemes Debrecent követni.


Vissza