Már több különböző téma kapcsán figyeltük az online médiafigyelés és véleményelemzés áldásos hatásait: volt szó az étteremmarketing kiaknázatlan területeiről, employer brandingről, az új vlogger trendek visszhangjáról. Most viszont egy sokkal közelebbi szemszögből tekinthettek rá a social listening workflowba való beépítésére: megnézzük hogyan és mire használja a Neticle saját magát.

 

A betekintés érdekessége, hogy korábban már írtunk erről blogunkon,  akkor még kisebb startupként néztük meg, hogyan és miben segített minket anno a rendszerünk. Mára ez kiegészült újabb felhasználási területekkel, bizonyítva, hogy mérettől függetlenül bármely cég működését, mindennapjait megkönnyítheti, ha van a háznál egy jó médiafigyelő tool. És mi lehet annál hitelesebb, mint ha egy cég a saját szolgáltatását használva boostolja marketingjét, növeli sales erejét, fejleszti termékét, vagy éppen vesz fel munkaerőt?

MARKETING & PR

#kontentmenedzsment

Természetesen sok platformon vagyunk jelen, többek között Facebookon, LinkedIn-en, SlideShare-en, YouTube-on – és itt van még az aktuális témák webes visszhangjával foglalkozó blogunk is. Talán nem vagyunk egyedül azzal a kijelentéssel, hogy nem könnyű minden felületet folyamatosan update-elni, feltölteni tartalommal, új kontentet kitalálni, és persze frissnek maradni. Éppen ezért több témát is figyelünk a weben: szakmai és szórakoztató területen is folyamatosan monitorozzuk a legújabb topikokat, trendeket, mémeket, melyeket az internet felkap, így elsőként tudunk reagálni az újdonságokra és beépíteni a témákat a megjelenésekbe.

#reputációmenedzsment

A megjelenéseket természetesen vissza is kell mérni, és az sem mindegy, kik, hol és milyen kontextusban beszélnek rólunk. A reputációmenedzsmenthez nem elég a Facebook statisztikáit és a Google Analyticset böngészni. Követjük a megjelenéseink útját, visszhangját – kik veszik át a cikkeket, előadásaink, rendezvényeken való megjelenéseink mely felületeken és milyen visszhangot kapnak. Szeretünk elsőként értesülni róla, ha említenek minket és azonnal reagálni rá.

#szakmaiközeg

Rendezvényeken, konferenciákon, szakmai vitákban – legyen az online vagy offline – szívesen részt veszünk: éppen ezért nyomon követjük a potenciális rendezvényeket, valamint a szakmai Facebook csoportokat és egyéb fórumokat, ahol szerepet tudunk vállalni a téma megvitatásában.

SALES

#ügyfélszerzés

Az ügyfélszerzés a klasszikus megközelítésen felül kiegészül nálunk három további módszerrel. Egyrészt riasztást kapunk például a médiafigyelési-, elemzési, kutatási és kommunikációs témában induló tenderekről, hogy mindig értesüljünk a legrelevánsabb lehetőségekről. Szintén azonnal e-mail vár minket új kutató cégek, ügynökségek, tanácsadó cégek létrejöttekor, ennek köszönhetően elsőként tudjuk felvenni velük a kapcsolatot, legyen szó közös munkáról vagy partneri együttműködésről. Arról sem feledkezünk meg, ha valahol sajtófigyelői, vagy hasonló feladatkört is tartalmazó állást hirdetnek meg, hiszen itt is értékes segítséget tudunk nyújtani a cégnek.

#konkurenciafigyelés

A piaci helyzet átlátásához persze nem elég a saját online megjelenések menedzselése és figyelése, valamint a tender- és konferencia lehetőségek pásztázása, a konkurenciát is folyamatosan szemmel kell tartani.  Ennek érdekében e-mailt kapunk minden, a versenytársakat említő bejegyzésről, cikkről, rendezvényről a megjelenés pillanatában.

#üzletfejlesztés

Nemrég jelent meg az ausztrál Snickers egy igen izgalmas és gyümölcsöző fejlesztése: a social listening segítségével figyelték a fogyasztók, és általánosságban a Twitter hangulatát. Amikor a webes hangulat sötétebbre váltott, ellensúlyozásképpen valós időben csökkentették a termék árát. A dinamikus, social listening alapú árazás pedig 30 milliós elérést és 67%-os bevétel növekedést eredményezett náluk. Hasonló sztorik és újdonságok bukkannak fel online nap mint nap, és mi ezeket szeretjük folyamatosan nyomon követni heti hírlevél formájában. Nemcsak a kommunikációnkat segíti, de az üzlet- és termékfejlesztésben is nagy szerepe van, hiszen piaci réseket, lehetőséget, termékfejlesztési irányokat tár fel.

HR & EMPLOYER BRANDING

#munkaerőkeresés

A folyamatos növekedés kulcsa a minőségi munkaerő minél könnyebb, gyorsabb – és persze költséghatékony – megtalálása. Az álláshirdetési portálok célzottsága rendkívül magas költségekkel egészül ki. Az utóbbi pár hónap többek között őrült csapatbővítéssel telt nálunk. Szinte minden területen voltak és vannak új pozícióink, így a munkaerő-keresés első fázisa mindig kutatással indult: mely felületeken és milyen oldalakon aktívak az adott terület munkavállalói, hol és mivel lehet őket elérni, mi foglalkoztatja és motiválja őket. Legfrissebb, webfejlesztői állásunk esetében például kiderült, hogy egy eddig nem ismert oldalon érdemes a fejlesztőket elérni állás ügyben, valamint az is, hogy legjobban az állásinterjútól tartanak, méghozzá az élőben kódolástól.

#employerbranding

Innen már csak egy lépés az employer branding: a HiveCreative-val együttműködve nagyobb témákat szoktunk megvizsgálni a munkaltatoimarka.blog.hu-n, például volt szó a szoftverfejlesztők eléréséről, de a nyári szabadságok megítéléséről is sok munkavállaló online osztotta meg gondolatait, panaszát. Természetesen ezek a kérdések számunkra is érdekesek, így minden employer branding témájú kutatásból mi is tanulunk. A fórumszálak, Facebook csoportok és a tematikus cikkek alatti kommentek meglepően sok munkavállalói véleménybe engednek betekintést, mindezt direkt megkérdezés vagy irányított kutatás nélkül, ezáltal első kézből közvetítve a munkavállalók, az egyes szakemberek gondolatait.

HA ÉRDEKEL HASONLÓ FELÉPÍTÉSŰ CSOMAGAJÁNLATUNK, VAGY SZÍVESEN KIPRÓBÁLNÁD INGYENESEN A RENDSZERT, KERESS MINKET A Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. -N ÉS MI SZEMÉLYRE SZABOTT SEGÍTSÉGGEL KERESÜNK MEG.


Vissza

hírlevél

Név:*
E-mail cím:*
Az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom: Igen

Partnereink

Kapcsolat

mail  marketing@marketing.hu

phone  +3630 297 2139, +3620 245 8796

place  1142 Budapest, Kassai utca 71.