Szponzorált tartalom. Fizetett poszt. Partner tartalmak.  Akárhogy is akarod hívni ezeket a tartalmakat, az elmúlt évben vita folyt ezekről a típusú tartalmakról, túlnyomó többségében az újságírók natív reklámozási ajánlásairól. A média iparága hemzseg a natív reklám kínálatától. De a szponzorált tartalmakról  hogyan éreznek a olvasók? A tanulmány kimutatta, amit Tony Haile, CEO Chartbeat az olvasók 24%-a görgeti le a natív reklám tartalmakat, a kiadók oldalán az olvasók 74%-a görgeti le a normális tartalmakat.

Contently 07 001Chartbeat

Ha a problémák mögé szeretnénk nézni, amire a Chartbeat kutatás rámutatott. Amíg ez az adat egy madár szemszögéből mutatja be, hogy a felhasználók, hogyan viselkednek, miközben szponzorát tartalmakkal találkoznak és olvasnak.
Azt viszont nem tudjuk, hogy az olvasók hogyan éreznek a szponzorált tartalmakkal kapcsolatban, milyen jellemző körülmények befolyásolják a véleményeket, és a viselkedéseket, valamint a demográfiai változások, hogyan kapcsolódnak ehhez a kérdéshez. 
Ezért úgy döntöttünk, hogy a kettő közötti rést kitöltjük. Azzal, hogy az olvasóktól megkérdezünk néhány fontosabb kérdést, arról, hogy az olvasók mit gondolnak a márkázott tartalmakról – ami egyfajta kifejezési módot közvetít számukra. Megnéztük, azt is , hogy milyen kattintási hajlandósággal olvassák el a szponzorált tartalmakat. Az olvasók életkora és az iskolázottsága befolyásolja szokásait, viselkedését.


Módszertan

Június 30-a között 542 internet felhasználót kérdeztek meg 18-56 év közöttieket egy 13 kérdéssorból álló felméréssel.



Kulcs Megállapítások

A legtöbb tartalomgyártó , azt feltételezi, hogy az olvasó tudja mit jelent egy logózott „szponzorált tartalom”. De az olvasók nem tudtak megegyezni egy egyértelmű válaszban.
Míg a többség (48%) azt hiszi, hogy a „szponzorált tartalom” azt jelenti, hogy a reklámozó fizet egy cikkért, amit úgy készítenek el, hogy a tartalma befolyásolja az olvasót. Több mint a válaszadók fele ( 52%) úgy gondolja , hogy valami teljesen mást jelent.

De itt még nincs vége a meglepő végeknek. Ezek a következő meglepő tényezők, amiket a válaszadók adtak:

-  Az olvasók kétharmada úgy érezte, hogy megtévesztették, amikor rájött, hogy szponzorált videót látott vagy cikket olvasott.
 -  Olvasók 54%-a nem bízik meg a szponzoráét tartalmakban.

- Az olvasók 59%-a hiszi azt, hogy egy híroldalról kiderül, hogy valamilyen márka által szponzorált tartalmakat oszt meg, akkor esik a népszerűsége.

-  Ahogyan növekszik az olvasók táborában az iskolázottság szintje az olvasóknál úg nő a bizonytalanság a szponzorált tartalmakban.

Eredmények és Elemzések

Contently 07 002

Ahogyan a fenti táblázatban látható, megjelenítik a szponzorált tartalmakat, amire a z olvasók így reagálnak.

Amikor feltették a kérdést, hogy mit gondolnak a „szponzorált tartalmakról”, akkor nagyon változatos választ kaptak.
Végül ez nem olyan meglepő, a „szponzorált tartalom” más és más dolgot jelenthetnek a tartalomgyártók körében.
Pédául a Mashable 2 féle „szponzorált tartalmatgenerál. Az egyik model, amikor a márka csak egy Mashable vezércikket ír, ami nincs hatással a tartalomra. A másik model, márka által kreált tartalmat jelent.
Amíg a New York Times alakuló „fizetett post” kampányt a Dell-el készíttete, a jelenlegi fizetett postja hosszabb terjedelmű munkája az Orange is the New Balck Netflix egyik sorozata, Women Inmates: Why The Male Model Doesn’t Work , írta Melanie Deziel, a Times egyik írója generált.
 
De, ha az olvasók nem értik mit jelent a márkázott tartalom még így is jobban kedvelik a sokat kritizált bannerhirdetéseket. Ha a digitális média területen dolgozol, a válasz meglepő lehet.
Az olvasók 57%-a azt mondta, hogy ők jobban kedvelik a kedvenc blogjuk vagy hírportáljaikon megjelenő banner reklámokat, mint a szponzorált cikkeket.

Forrás: Contently

 


Vissza

hírlevél

Név:*
E-mail cím:*
Az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom: Igen

Partnereink

Kapcsolat

mail  marketing@marketing.hu

phone  +3630 297 2139, +3620 245 8796

place  1142 Budapest, Kassai utca 71.