Elpártolnak a fiatalok a social media-tól? A 18-29 éves korosztály fele használ üzenetküldőket, 41%-uk pedig az üzeneteket automatikusan törlő megoldásokat választanak.  A Facebook felhasználószáma stagnál, de az Instagramé és Pinteresté duplájára nőtt.  A vitafórumokon és mikroblogokon is megfigyelhető a fiatalok aránya, de itt már a településtípus is meghatározó.

Idén első alkalommal mérte fel a Pew Research Center az üzenetküldő alkalmazások használatát az Egyesült Államokban (a korábbi években ezek még a mobilos üzenetküldéssel együtt szerepeltek).

Eredményeik szerint az amerikai okostelefon-tulajdonosok 36 százaléka használ olyan applikációkat, mint a WhatsApp, a Kik vagy az iMessage, 17 százalékuk pedig az üzeneteket automatikusan törlő megoldásokat, mint a Snapchat és a Wickr.

A fiatalok körében még magasabb az arány: a 18-29 évesek fele használ üzenetküldőket és 41 százalékuk választja az automatikus törlést biztosítókat. (A 30-49 éves korosztályban 37%, 50 év felett 24% az üzenetküldőket használók aránya.) Népszerűségük mögött olyan tényezők is állnak, mint az ingyenesség (wifis használat esetén adatforgalmi díj sincsen), valamint a Facebooknál és a Twitternél bizalmasabb környezet.

A Facebook esetében a Pew Research azt találta, hogy 2012 óta gyakorlatilag stagnál a felhasználószáma, az amerikaiak 72 százaléka regisztrált. Közülük viszont 70 százalék napi rendszerességgel be is lép az oldalra.

Ugyanezen időszakban a Pinterest és az Instagram felhasználóinak száma megduplázódott (15-ről 31, illetve 13-ról 28 százalékra), míg a napi használók aránya 27, illetve 59 százalék.

A vitafórumok (reddit, Digg, Slashdot) használói köre 15 százalék – a 18-29 évesek között 23% -, a Tumblr mikroblogé 10 százalék. Utóbbi esetében is megfigyelhető a fiatalok magasabb aránya (18-29 éves korosztályban 20%), emellett a településtípus is meghatározó: a városi felhasználók esetében 16%, az elővárosokban 8%, a vidéki területeken pedig mindössze 3 százalék a használók aránya.

A LinkedIn és a Twitter is növekszik, de a fentebbieknél lassabb ütemben: 2012 óta 20-ról 25, illetve 9-ről 16 százalékra növelték közönségüket.

A kutatás egyik érdekessége, hogy az egyes etnikumok milyen arányban használják a különböző

Forrás


Vissza

hírlevél

Név:*
E-mail cím:*
Az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom: Igen

Partnereink

Kapcsolat

mail  marketing@marketing.hu

phone  +3630 297 2139, +3620 245 8796

place  1142 Budapest, Kassai utca 71.