Még hatékonyabb marketing, tudásalapon, a webes visszhangokra építve

Mi köze a marketingnek a weben terjedő szövegekhez? Első asszociációnk a potenciális összefüggésre a sztereotípiáknak megfelelően valószínűleg az, hogy a különböző írott anyagok a marketingesek áldásos tevékenysége nyomán keletkeznek és terjednek. A képlet azonban közel sem ilyen egyszerű, az online térben terjedő szövegek ugyanis nemcsak a marketingtevékenység eredményét jelenthetik, hanem éppen a kiindulópontját is. Már persze akkor, ha odafigyelünk rájuk és megértjük a mondanivalójukat. Ebben segít a social listening.

neticle mmszAmit nem talál a Google, az nem is létezik. Amilyen közhelyes, olyan kifejező is. Egy szolgáltatásról információt szerezni, egy termék jellemzőiről tájékozódni, konkurens gyártók ajánlatait objektív szempontok mentén összehasonlítani egy laptop vagy éppen okostelefon közreműködésével ma már senkinek nem kihívás. A hangsúly pedig egyre inkább a kétirányú kommunikáción van: nem csak kérdezünk, válaszolunk is, nem csak böngészünk, véleményt is formálunk.

Az online véleménynyilvánítás mára életünk természetes és mindennapos elemévé vált. A publikus weben nap mint nap hatalmas mennyiségű fogyasztók, ügyfelek által vagy számukra írt, az ő gondolataikat kifejező szöveges tartalom keletkezik – cikkek, blogbejegyzések, fórumhozzászólások, social media postok vagy éppen hozzájuk fűzött kommentek formájában egyaránt. (Jelentőségüket jól mutatja, hogy egy nap leforgása alatt csak a magyar weben megközelítőleg félmillió Facebook poszt, húszezer Tweet, közel hatezer cikk és háromezer blogbejegyzés lát napvilágot.)

Panaszok és dicséretek, ajánlások és szidalmak, részletekbe merülő taglalások és párszavas kritikák, jogos észrevételek és túlzó hőbörgések egyaránt szerepelnek a palettán. Az azonban kétségtelen, hogy ezek a tartalmak mindenképp és minden formában nagyon értékes információt, nagyon hasznos visszacsatolást képesek jelenteni. Viszont amíg a volumen egyik oldalon érték, a másik oldalon kihívást jelent, hiszen ezek a tartalmak elsőre meglehetősen nehezen átláthatók, megérthetők és feldolgozhatók. Ebben jelenthetnek segítséget az olyan social listening megoldások, mint a Neticle online médiafigyelő és elemző szolgáltatása.

A Neticle egy böngészőből elérhető online szolgáltatás, amely közel valós időben monitorozza a publikus magyar webet – hírportálokat, fórumokat, blogokat és közösségi oldalakat – összegyűjtve és eltárolva a frissülő tartalmakat, melyeket ezt követően a választott témának megfelelően képes automatikusan tartalom- és véleményelemezni. A rendszer segítségével így könnyen átlátható képet kaphatunk vállalatunk, márkánk, termékünk, szolgáltatásunk webes visszhangjáról, de ugyanígy a konkurensek helyzetéről vagy a piaci, iparági trendekről is.

De konkrétan miben is segít a social listening?

 

A social listening kiemelkedően hasznos eleme lehet a marketingfegyvertárnak. Segítségével nyomon követhetjük, hogyan fest és időben hogyan alakul vállalkozásunk általános megítélése, így hasznos támogatása lehet a hatékony reputációmenedzsmentnek. A valós idejű ügyfél- és konkurenciafigyeléssel pedig nemcsak pontos piaci helyzetképet kapunk, de a versenytársak aktivitásaira is időben és hatékonyan reagálhatunk. A visszajelzések elemzése számos további területen jelent még segítséget: többek közt az ügyfélelégedetlenségi okok feltárásában és ezáltal az ügyfélmegtartás erősítésében, az értékesítés előmozdításában, a megfelelő fejlesztési irányok felismerésében és az eredményes marketingkampányok kialakításában is. Az adott témakörben legtöbbet cikkező hírportálok és blogok, legforróbb fórumszálak, valamint a véleményvezérek azonosítása pedig a célközönség megnyerésében jelent hatalmas előnyt.

 


Vissza

hírlevél

Név:*
E-mail cím:*
Az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom: Igen

Partnereink

Kapcsolat

mail  marketing@marketing.hu

phone  +3630 297 2139, +3620 245 8796

place  1142 Budapest, Kassai utca 71.