A toborzástámogatás egyre szélesebb fogalomkört és eszköztárat jelent, mind a munkaerő-összetétel változásának, mind a technológiai fejlődésnek köszönhetően. Cikkünkben most egy új eszköz, a social listening employer branding és toborzás támogató lehetőségeit vizsgáltuk.

 

A munkáltatói márkaépítés rögös útja sok esetben magas anyagi ráfordítás után, félrement kommunikációval zárul. Ennek egyik oka, hogy az elérni kívánt célcsoport felmérése, megismerése több szempontból is nehéz lehet. Egyrészt sok esetben egységes platform hiányában nehezen elérhetők, másrészt véleményeik, elvárásaik nehezen feltárhatók, és átláthatók. A publikus online térben azonban rengeteg olyan bejegyzés lelhető fel, ahol jelenlegi vagy reménybeli kollégák osztanak meg recruiter szemmel igencsak hasznos információkat vágyaikról, céljaikról, motivációjukról vagy éppen munkahelyi panaszaikról. Léteznek olyan Facebook oldalak, csoportok, illetve fórumszálak ahol fellelhetők mind a panaszok, mind a pozitív tapasztalatok, melyek igazán értékes információforrást képezhetnek a megcélozni kívánt munkavállalói réteg megismerésében, valamint szakmai cikkek, melyek alatt szívesebben osztják meg véleményüket az érintettek. Az így keletkező tartalmak elemzése komoly segítséget jelent a bevonzani kívánt célcsoport mélyebb megértésében – és megszólításában.

Ha már tudjuk, hol kutassunk, a következő kérdés a hogyan – mégis milyen módon ismerhetjük meg célcsoportunkat, hogyan érdemes strukturálni egy ilyen irányú social listening kutatást?

A célcsoport leszűkítése, minél pontosabb definiálása után a következő lépés az idő figyelése. És hogyan kapcsolódik ez a toborzáshoz? Az online térben az is figyelhető, ki mikor aktív – ezek figyelésével pedig a hirdetések időzítése optimalizálható. Ha már megvan a kiket és mikor, a már fentebb is említett hol kérdés válik fontossá: azonosítsuk a célközönség számára legrelevánsabb hírportálokat és blogokat, ahol ezek alapján PR anyagaink, hirdetéseink elhelyezhetők. Emellett mélyebb megismerésre ad lehetőséget a potenciális munkavállalói réteg körében legnépszerűbb fórumszálak, Facebook csoportok megtalálása. Szükség esetén e felületek informálásra, edukálásra, sőt, kevésbé kötött kommunikációra is lehetőséget kínálnak. A kompenzációs csomag jól felépíthető a feltárt vélemények alapján. A folyamat végén pedig a véleményvezérek azonosítására is van lehetőség – őket elérve, esetleg rajtuk keresztül kommunikálva személyesebb hangvétellel érjük el a munkakeresőket.

Ebben segíthetnek tehát az olyan social listening megoldások, mint a Neticle online médiafigyelő-és elemző szolgáltatása. A Neticle egy böngészőből elérhető online szolgáltatás, amely közel valós időben monitorozza a publikus magyar webet – hírportálokat, fórumokat, blogokat és közösségi oldalakat – összegyűjtve és eltárolva a frissülő tartalmakat, melyeket ezt követően a választott témának megfelelően képes automatikusan tartalom- és véleményelemezni. A rendszer segítségével így könnyen átlátható képet kaphatunk vállalatunk, márkánk, termékünk, szolgáltatásunk webes visszhangjáról, de ugyanígy a konkurensek helyzetéről vagy a piaci, iparági trendekről is. 

Mely teruleteken


Vissza

hírlevél

Név:*
E-mail cím:*
Az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom: Igen

Partnereink

Kapcsolat

mail  marketing@marketing.hu

phone  +3630 297 2139, +3620 245 8796

place  1142 Budapest, Kassai utca 71.