Jó lóra tettek azok, akik webáruházat nyitottak, mert exponenciálisan növekszik e boltok forgalma, és öt éven belül megduplázódik a jelenleg több mint 300 milliárdosra becsült érték – hangzott el Kis Gergely internetkutató előadásában a kamara, valamint az RG Stúdió Kft. szervezésében megvalósult I. Déldunántúli Online Marketing Konferencián.

 

A hagyományos boltokban hagyott összeg 2,3-szorosát költjük el webáruházakban, leginkább számítástechnikai és szórakoztató elektronikai termékeket, illetve ruhákat rendelünk így. Hazánkban több a női vásárló a neten, először a szállítási díjat nézzük meg, és ugyan még mindig asztali gépen vagy laptopon adjuk le a megrendelésünket, de rohamosan nő a tabletet és okostelefont használók aránya. A terméket az
esetek többségében utánvéttel fizetjük ki, szeretjük a kuponokat és az árengedményeket – derül ki egy felmérésből. A szakemberek arra a következtetésre jutottak, hogy a közeljövőben új (mobiltelefonra épülő) technológiák jelennek meg. Az EU legjobb webáruházai mobilra optimalizált weboldalakat működtetnek, ahol fontos a betöltődés sebessége és a mobil web sztenderdek követése. Cross-channel vásárlást tesznek
lehetővé – több országba szállítanak ki, termékvisszagyűjtő szolgáltatást nyújtanak, az online rendelés átvétele boltban, rövid határidővel történik és az online rendelt terméket bármelyik üzletben visszaveszik.

Forrás: DUNÁNTÚLI NAPLÓ - 2017. 05. 31


Vissza