Szakmai hírek

Az ügyfélmegtartás a marketingesek prioritása

A digitális világé a főszerep! - derül ki az IBM és CMO Club közös felméréséből, amely 100 marketingvezető megkérdezésén alapul. Bátran kijelenthetjük, hogy a nagyvállalatok marketingaktivitásában új korszak köszöntött be, hiszen a hangsúly az új ügyfelek szerzése felől, az ügyfelek megtartására, ügyfélközpontú szemléletre, jó hírnévének terjesztése felé tolódott.

Bővebben: Az ügyfélmegtartás a marketingesek prioritása

2,4 milliószor töltünk le adatot a KSH honlapjáról évente

Naponta egy tojás árát költjük adatokra. Magyarországon naponta fejenként kb. 30 Ft-ot költünk statisztikára. A KSH  honlapjáról a külső felhasználók általi adatletöltések száma egy év alatt 2,4 millió. Egyre fontosabbá válnak a statisztikák döntéshozói szinten, ezért a statisztikai hivatalnak bővítenie kellene adatállományát vagy új szintre helyezni  a már rendelkezésre álló adatokat.  A pódiumbeszélgetésen megszólalók álláspontját megtudhatod a cikkből.

Bővebben: 2,4 milliószor töltünk le adatot a KSH honlapjáról évente

Gyökeresen új üzleti modell adhat lökést a hazai startup világnak

Kockázatmegosztás start up gyárral? Ezen üzleti modell alkalmazása külföldön elterjedt, mert sikeres tech vállalkozást létrehozni rengeteg buktatóval járó feladat, így viszont nem kell mindent egy lapra feltenni. Egy stúdiónként működő cég, komplett infrastruktúrát  és főállású csapatot működtet, amely egy időben több startup felépítésén is dolgozik. A cikkből megtudod, hogy Magyarországon melyik stúdió próbálkozik meghonosítani a módszert.

Bővebben: Gyökeresen új üzleti modell adhat lökést a hazai startup világnak

Nem használt a reklámpiacnak a vasárnapi zárvatartás

A boltok vasárnapi zárva tartása a reklámköltésre is igencsak hatással volt, a hazai cégek erősebb reklámkampányba kezdtek, míg a külföldiek inkább visszafogták a költekezést. A két véglet: a CBA 3 milliárdra emelte, míg az Aldi felére vágta vissza a marketingbüdzsét. A tavalyi évhez képest hatalmas hullámzások mutatkoznak a szegmensben.

Bővebben: Nem használt a reklámpiacnak a vasárnapi zárvatartás

Üzenetküldőkre váltanak a fiatalok

Elpártolnak a fiatalok a social media-tól? A 18-29 éves korosztály fele használ üzenetküldőket, 41%-uk pedig az üzeneteket automatikusan törlő megoldásokat választanak.  A Facebook felhasználószáma stagnál, de az Instagramé és Pinteresté duplájára nőtt.  A vitafórumokon és mikroblogokon is megfigyelhető a fiatalok aránya, de itt már a településtípus is meghatározó.

Bővebben: Üzenetküldőkre váltanak a fiatalok

Erősödik az adatvédelem

A marketingkommunikációs szakma felé az ügyvédi iroda eddig is feladatának tekintette az adatvédelem fontosságának hangsúlyozását. A Direkt és Interaktív Marketing Szövetséggel közösen a turisztikai, a pénzügyi és az e-kereskedő szektorral végeztek adatvédelmi auditot. „Az EU-s adatvédelmi rendelet számos változást hozhat, a szektor szereplőinek időben kell felkészülniük a változásokra,  ezért tartottuk fontosnak egy olyan szakember átigazolását hozzánk, akinek szakterülete az adatvédelem és egyaránt ismeri a fogyasztói, a piaci és a hatósági elvárásokat is” – mondta dr. Hatházi Vera."

Dr. Keszey Gábor, a NAIH adatvédelmi osztályának vezetője a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Irodánál folytatja pályafutását.

Bővebben: Erősödik az adatvédelem

Groupama - tendert nyert vállalati tagunk a Reklámeszköz

A világszerte 13 millió ügyféllel rendelkező Groupama magyarországi leányvállalata a közelmúltban döntött úgy, hogy országszerte megújítja az ügyfélkapcsolati irodáit és ezentúl már Groupama Biztosító néven kommunikál az ügyfelei felé. A 150 fiók vizuális frissítéséhez többek között roll-upok, asztali zászlók, molinók cseréjére írta ki a tenderét a biztosítótársaság, amit május végén a Reklámeszköz.hu nyert meg.

Bővebben: Groupama - tendert nyert vállalati tagunk a Reklámeszköz

Iványi Tamás – Petruska Ildikó: Mielőtt belekezdenénk … - A hatékony mobil applikáció fejlesztés lehetőségeinek vizsgálata

 A mobilkommunikációs alkalmazások a városmarketingben is hódítanak. Az utóbbi években több magyar város, turisztikai intézmény, budapesti kerület kezdett mobil applikációs fejlesztésekbe. Hónapról hónapra jelennek meg az újabb programok a Google és az Apple felületén. Az applikációs fejlesztésekre, beruházásokra vonatkozó döntések előtt is érdemes azonban helyzetelemzést végezni, megismerni a jelenlegi piacot, feltárni a gyakorlati alkalmazás során felgyülemlett tapasztalatokat. Elsőként arra hívjuk fel a városmarketinggel foglalkozó szakemberek figyelmét, hogy az applikációs beruházásokat ne önálló projektként, hanem a teljes marketingkommunikációs eszköztárintegráns részeként kezeljék. Használják kia hagyományos és az elektronikus megjelenés közti szinergiákat!

Bővebben: Iványi Tamás – Petruska Ildikó: Mielőtt belekezdenénk … - A hatékony mobil applikáció fejlesztés...

"Együtt lenni jó!" - dr. Faragó Hilda szakmai publikációja

Mi is adja a városmarketing sava - borsát? Napjaink utazóit már csak a nézelődés nem köti le, kevés a város vonzereje, az emberek élményeket akarnak szerezni. A ma embere részt akar venni, élményt akar szerezni, ismerkedni akar, benne akar lenni a dolgokban. Emiatt a települések egyik fontos turistacsalogató eszköze, egyben a helyi lakosság összefogásának lényeges módszere, a rendezvények szervezése. Tehát a cél mindig kettős, ugyanis ahol jól érzi magát az ott lakó, oda szívesen megy az idegen is.

 

Bővebben: "Együtt lenni jó!" - dr. Faragó Hilda szakmai publikációja

Piskóti István: “Együttműködve versenyezni!” - hatékonyan “városmarketingül”

Egy-egy városmarketing ötlet, kezdeményezés önmagában már nem elegendő, csak a folyamatos, szakszerűen, pontos, gazdaságos marketing éri meg a pénzét, egy olyan marketing, mely nem csupán kommunikációt, értékesítést jelent, hanem a város vezetésének, menedzselésének, működésének fontos elemét, eszközét képezi! A Városmarketing Hírlevél kérésére, a Miskolci Egyetem Marketing Intézetének igazgatója 10 pontban összegezte a sikeres városmarketingre vonatkozó téziseit.

Bővebben: Piskóti István: “Együttműködve versenyezni!” - hatékonyan “városmarketingül”

hírlevél

Név:*
E-mail cím:*
Az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom: Igen

Partnereink

Kapcsolat

mail  marketing@marketing.hu

phone  +3630 297 2139, +3620 245 8796

place  1142 Budapest, Kassai utca 71.