Szakmai hírek

Nem használt a reklámpiacnak a vasárnapi zárvatartás

A boltok vasárnapi zárva tartása a reklámköltésre is igencsak hatással volt, a hazai cégek erősebb reklámkampányba kezdtek, míg a külföldiek inkább visszafogták a költekezést. A két véglet: a CBA 3 milliárdra emelte, míg az Aldi felére vágta vissza a marketingbüdzsét. A tavalyi évhez képest hatalmas hullámzások mutatkoznak a szegmensben.

Bővebben: Nem használt a reklámpiacnak a vasárnapi zárvatartás

Üzenetküldőkre váltanak a fiatalok

Elpártolnak a fiatalok a social media-tól? A 18-29 éves korosztály fele használ üzenetküldőket, 41%-uk pedig az üzeneteket automatikusan törlő megoldásokat választanak.  A Facebook felhasználószáma stagnál, de az Instagramé és Pinteresté duplájára nőtt.  A vitafórumokon és mikroblogokon is megfigyelhető a fiatalok aránya, de itt már a településtípus is meghatározó.

Bővebben: Üzenetküldőkre váltanak a fiatalok

Erősödik az adatvédelem

A marketingkommunikációs szakma felé az ügyvédi iroda eddig is feladatának tekintette az adatvédelem fontosságának hangsúlyozását. A Direkt és Interaktív Marketing Szövetséggel közösen a turisztikai, a pénzügyi és az e-kereskedő szektorral végeztek adatvédelmi auditot. „Az EU-s adatvédelmi rendelet számos változást hozhat, a szektor szereplőinek időben kell felkészülniük a változásokra,  ezért tartottuk fontosnak egy olyan szakember átigazolását hozzánk, akinek szakterülete az adatvédelem és egyaránt ismeri a fogyasztói, a piaci és a hatósági elvárásokat is” – mondta dr. Hatházi Vera."

Dr. Keszey Gábor, a NAIH adatvédelmi osztályának vezetője a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Irodánál folytatja pályafutását.

Bővebben: Erősödik az adatvédelem

Groupama - tendert nyert vállalati tagunk a Reklámeszköz

A világszerte 13 millió ügyféllel rendelkező Groupama magyarországi leányvállalata a közelmúltban döntött úgy, hogy országszerte megújítja az ügyfélkapcsolati irodáit és ezentúl már Groupama Biztosító néven kommunikál az ügyfelei felé. A 150 fiók vizuális frissítéséhez többek között roll-upok, asztali zászlók, molinók cseréjére írta ki a tenderét a biztosítótársaság, amit május végén a Reklámeszköz.hu nyert meg.

Bővebben: Groupama - tendert nyert vállalati tagunk a Reklámeszköz

Iványi Tamás – Petruska Ildikó: Mielőtt belekezdenénk … - A hatékony mobil applikáció fejlesztés lehetőségeinek vizsgálata

 A mobilkommunikációs alkalmazások a városmarketingben is hódítanak. Az utóbbi években több magyar város, turisztikai intézmény, budapesti kerület kezdett mobil applikációs fejlesztésekbe. Hónapról hónapra jelennek meg az újabb programok a Google és az Apple felületén. Az applikációs fejlesztésekre, beruházásokra vonatkozó döntések előtt is érdemes azonban helyzetelemzést végezni, megismerni a jelenlegi piacot, feltárni a gyakorlati alkalmazás során felgyülemlett tapasztalatokat. Elsőként arra hívjuk fel a városmarketinggel foglalkozó szakemberek figyelmét, hogy az applikációs beruházásokat ne önálló projektként, hanem a teljes marketingkommunikációs eszköztárintegráns részeként kezeljék. Használják kia hagyományos és az elektronikus megjelenés közti szinergiákat!

Bővebben: Iványi Tamás – Petruska Ildikó: Mielőtt belekezdenénk … - A hatékony mobil applikáció fejlesztés...

"Együtt lenni jó!" - dr. Faragó Hilda szakmai publikációja

Mi is adja a városmarketing sava - borsát? Napjaink utazóit már csak a nézelődés nem köti le, kevés a város vonzereje, az emberek élményeket akarnak szerezni. A ma embere részt akar venni, élményt akar szerezni, ismerkedni akar, benne akar lenni a dolgokban. Emiatt a települések egyik fontos turistacsalogató eszköze, egyben a helyi lakosság összefogásának lényeges módszere, a rendezvények szervezése. Tehát a cél mindig kettős, ugyanis ahol jól érzi magát az ott lakó, oda szívesen megy az idegen is.

 

Bővebben: "Együtt lenni jó!" - dr. Faragó Hilda szakmai publikációja

Piskóti István: “Együttműködve versenyezni!” - hatékonyan “városmarketingül”

Egy-egy városmarketing ötlet, kezdeményezés önmagában már nem elegendő, csak a folyamatos, szakszerűen, pontos, gazdaságos marketing éri meg a pénzét, egy olyan marketing, mely nem csupán kommunikációt, értékesítést jelent, hanem a város vezetésének, menedzselésének, működésének fontos elemét, eszközét képezi! A Városmarketing Hírlevél kérésére, a Miskolci Egyetem Marketing Intézetének igazgatója 10 pontban összegezte a sikeres városmarketingre vonatkozó téziseit.

Bővebben: Piskóti István: “Együttműködve versenyezni!” - hatékonyan “városmarketingül”

Az internetes zaklatás a Médiaunió idei társadalmi célú kampányának fő témája

„Neked 8…?” – tette fel a kérdést a Médiaunió Alapítvány a 2014-ben futó, a felelős médiahasználat fontosságát hangsúlyozó társadalmi célú kampányában. 2015 májusától a kampány a legfontosabb problémával, az internetes zaklatással foglalkozik. A Médiaunió Alapítvány a hetedik egész éven át tartó, országos társadalmi célú kampány készítette 2014-ben. Az Alapítvány felfogható a „média CSR-jaként”, hiszen minden médium és partner, amely felületet adott vagy segítséget nyújtott társadalmi célú reklámkampányunkban, önmaga felelősségét is elismerte a kiskorúakra vonatkozó tartalmak tekintetében.

Bővebben: Az internetes zaklatás a Médiaunió idei társadalmi célú kampányának fő témája

Magyar siker a madridi légiközlekedési expo-n

Harmadik alkalommal vett részt a HungaroControl Madridban, a World ATM Congress szakmai kiállításon és konferencián, amely a világ egyik legrangosabb, évenként megrendezett légiközlekedési eseménye. A magyar légi navigációs szolgáltató minden idők egyik legsikeresebb rendezvényét tudhatja maga mögött. Az elmúlt egy év során megvalósított sikeres projektek megnövelték hírét a nemzetközi piacon, így rengetegen felkeresték a HungaroControl standját. A részletekről Hangyál Gyula ATM légiforgalmi igazgatót kérdeztük.

Bővebben: Magyar siker a madridi légiközlekedési expo-n

Sajtószemle egyéb városmarketing témában

Csokorba szedtük a városmarketing nevezőknek az eredményhirdetést követően megjelent Országos Városmarketing Díj híreket, illetve városmarketinggel kapcsolatos egyéb híreket, ezzel is szélesebb körben tájékoztassuk Önöket az országban zajló városmarketing tevékenységgel kapcsolatban.

hírlevél

Név:*
E-mail cím:*
Az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom: Igen

Partnereink

Kapcsolat

mail  marketing@marketing.hu

phone  +3630 297 2139, +3620 245 8796

place  1142 Budapest, Kassai utca 71.