Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. A Magyar Telekom, márka- és kereskedelmi kommunikációs igazgatója elárulta azt is, hogy mi az, amit szeretne egyszer elérni a szakmájában.
- Mi az első emléked, ami eszedbe jut azokból az időkből, amikor elkezdted a szakmát?
- Ez még a hőskorban volt. Nagy prezidekkek voltak rengeteg elemzéssel, alátámasztással, sok-sok kreatív anyaggal, médiaalapú 360 fokos kampányokkal. Természetesen kinyomtatva sok-sok példányban, a kreatívok pedig habkartonra kasírozva. Hatalmas ambíciókkal álltunk neki a feladatoknak, mindenképpen nagyot, fontosat akartunk alkotni. A márkaépítés tudománya nem volt olyan fokon, mint manapság, de a szakmai diskurzus aktívan létezett. És természetesen a legmenőbb bulik a rendszeres reklámkocsmák voltak. Keveset aludtunk, a nappalok és az éjszakai városfutások összeolvadtak, de reggel mindig ott voltunk, ahol kellett.
- Mi az, amit a legjobban szeretsz a munkádban?
- Mindent. A mindennapi lehetőséget, hogy hatással legyünk a társadalomra, a stratégiaalkotást, hogy a strukturálatlan problémákból struktúrákat építve hozunk megoldásokat, a hosszú, éjszakába nyúló gondolkozást a lehető legjobb megközelítésről, a közösségi szellemet és működést a különféle csapatokkal, a kollaborációból kinövő meglepő párosításokat, az eredményeket, a láthatóságot, azt, hogy folyamatosan lehet tanulni és fejlődni, a rengeteg jó szakkönyvet, amelyeket azonnal lehet alkalmazni.
- Mi volt eddig a legnagyobb szakmai kihívás számodra és miért?
- Mindig az a legnagyobb kihívás, amiben épp vagyok, ezért erről nem beszélhetek. Kicsit visszább nézve, a Telekomban a nagy kihívás az, hogy Rogers Curve szakadékát – amely a korai többség és a mainstream között feszül a digitális írástudás tekintetében – áthidaljuk. Ez fontos társadalmi vállalás, amely felé a Telekom mellett én is személyesen elkötelezett vagyok. Ha elérnénk, hogy a többség ráébredjen, hogy a digitalizáció túlmutat a social medián és a streamingen, akkor egy magasabb társadalmi tudatosság felé lépve meg tudnánk mutatni, hogy mire képes ez az ország.
A teljes cikket a Tovább gombra kattintva olvashatod!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk