Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
HR | 2023. augusztus 23.

K&H: Kik a fontosabbak, a meglévő vagy a leendő kollégák?

A covid idején a dolgozók fizikai és mentális egészsége, a home office alatt is hatékony kapcsolattartás és a motiválás volt a HR fókuszában, azonban a járványhelyzet elmúltával egy régi/új terület, a leendő munkavállalók elérése is egyre hangsúlyosabbá válik. „A HR feladata kibővült, és a meglévő kollégákkal folytatott párbeszéd mellett újra kiegészült a szervezeten kívüli, leendő munkatársak megtalálásával és megnyerésével. Az új munkatársak felvétele ugyanis már nem az álláshirdetéssel kezdődik, hanem azt megelőzően, a cég mint munkáltató bemutatásával” – hangsúlyozta Medvey Leila, a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a K&H HR igazgatója.

Új célcsoport új feladatokkal

A leendő munkavállalók eléréséhez és megnyeréséhez ugyanolyan átgondolt és jól felépített munkáltatói stratégia szükséges, mint ahogyan a vásárlók esetében történik. „Az, hogy egy vállalat ismert legyen és vonzó megítélést alakítson ki magáról, nemcsak a fogyasztói, de a munkavállalói piacon is fontos. Egyrészt, mert így érhetjük el, hogy a cég mindig megfelelő mennyiségű és képességű dolgozót foglalkoztathasson. Másrészt, ha a munkáltatói képet nem kezeljük aktívan, a leendő munkatársakban akkor is kialakul egy vélemény a vállalatról – csak éppen a különböző pletykák, közösségi média tartalmak, sajtóhírek alapján. Azzal tehát, ha aktívan és folyamatosan építjük a munkáltatói márkát, eredményesebb és hatékonyabb lesz a munkaerőkeresés, illetve zavartalan az üzleti működés, amivel időt és költséget spórolhat meg a cég” – hívta fel a figyelmet a HR szakember.

Ahogy a vásárlók, úgy a dolgozók sem egyformák

Természetesen mindezzel együtt a meglévő dolgozók motiválásáról és a fejlődésük biztosításáról sem lehet megfeledkezni. Itt is új kihívásokkal néz azonban szembe a munkáltatói kommunikáció. Míg ugyanis a vásárlókat, ügyfeleket a demográfiai, fogyasztási és számos egyéb sajátosság alapján minél inkább testre szabott ajánlatokkal szolgáljuk ki, addig a munkatársakat többnyire egyetlen egységes csoportként kezeljük. Pedig a kollégáknál is szükség van arra, hogy figyelembe vegyük a munkaterület mellett az eltérő életkorból, élethelyzetből, érdeklődési körből eredő sajátosságokat.

„Ahogyan a vásárlóknál, úgy a munkáltatói kapcsolatépítés esetében is az a hatékonyság alapja, hogy ismerjük és értsük az igényeket. Sőt, mi több, így érhető el az is, hogy a vállalat olyan munkavállalói programokat és juttatásokat kínáljon, amelyek valóban motiválni tudnak, lehetőséget adnak az egyéni fejlődésre és a munka-magánélet egyensúly megteremtésére” – emelte ki a szakember.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk