Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2023. augusztus 28.

Néhány éve még varrni sem tudott, most saját kutyás szettje van

„2020 végén, amikor még benne voltunk a koronavírus-járvány sűrűjében, egyszer csak jött egy sugallat: kell nekem egy varrógép. Nem tudom megmagyarázni, hogy miért vágytam egyszer csak varrni, mikor előtte semmi közöm nem volt a varráshoz. Azt viszont pontosan tudtam, hogy kutyanyakörveket szeretnék készíteni. Ebben annyira elszánt voltam, hogy már a varrógép vásárlásának napján el is készült az első nyakörv” – meséli Szandi a kezdetekről. Persze idővel igyekezett elsajátítani a varrás alapjait, nemcsak autodidakta módon tanult, hanem online tanfolyamokat is elvégzett, és sok-sok YouTube videót megnézett. Na és persze rengeteget gyakorolt, akár éjszakákon át varrt.  – „Még egy fontos dologra fókuszáltam: figyeltem a konkurenciát. Nem azért, hogy másoljam őket, hanem mert tanulni akartam a hibáikból.”

Mindig is voltak kutyák Szandi családjában, a kutyák iránti rajongása adott volt. Egyszer elnézegette saját kutyája nyakörvét, és arra gondolt, hogy annak elkészítése nem is lehet olyan bonyolult, talán még ő is meg tudná csinálni. Azzal a lendülettel utána is nézett, hogy kik foglalkoznak hasonló termékekkel, mennyire van piaca ennek a speciális területnek: „Azt láttam, hogy a gazdik részéről nagyon is van igény az ilyen kiegészítőkre. Ezért elkezdtem kísérletezni, a 2-3 hónapig a saját kutyáinkon és a barátok kutyáin teszteltük a fejlesztéseimet. Már az elején tudtam, hogy a minőségből nem adok alább, ezért sok időt vett igénybe, míg megtaláltam a megfelelő anyagokat és beszállítókat.”

Van az a növekedési szint, amikor már nem maradhat másodállású vállalkozó az ember

Az első vevőket a Facebookról szerezte: kutyás csoportokba posztolt a termékeiről, már jóval azelőtt, hogy kész lett volna a saját weboldala, mert látni akarta, milyen a fogadtatás. De egész hamar akadtak vásárlók, az eladások dinamikusan növekedtek, pedig ekkor még egyáltalán nem volt része az üzletmenetnek, hogy hirdetésekre költsön.

 „2021 februárja jelentette számomra az első fontos mérföldkövet, mert ekkor adtam el az első termékemet. Pár hónappal később, júliusban már elindulhatott a webshop, 2022-re pedig már az 1000. webshopos vásárláson is túljutottam. Jelenleg a nehezebb gazdasági környezet ellenére is a forgalom a tavalyi év azonos időszakához képest a duplájára növekedett” – foglalja össze Szandi, hogyan alakult a vállalkozás eddigi fejlődéstörténete. 

A következő lépések egyike, hogy egy új műhelyre lesz szüksége, mert a jelenlegi dolgozószobát már kinőtte. Szandi eredetileg HR-esként dolgozott, a kutyás kiegészítők készítése nem rögtön vált a főfoglalkozásává, kellett még némi idő a varrógép birtokbavételétől a vállalkozása tényleges megalapításáig. Először átállt 20 órás munkahétre a munkahelyén, hogy több ideje legyen a saját tervei megvalósítására. Ez év nyarára eljött a pillanat, amikorra eldöntötte, hogy a vállalkozás most már teljes embert kíván, nem folytathatja tovább korábbi munkahelyén – egy hosszabb fizetés nélküli szabadság után végül felmondott. 

Aki egyszemélyes vállalkozást visz, egyszerre marketinges, pénzügyes és beszerző is 

“Collarful” nevet Szandi férje, Ádám találta ki, összevonva az angol “collar”, azaz nyakörv, és a “colorful”, azaz színes szavakat. Ádám egyébként is amiben csak lehet, támogatja Szandit a vállalkozással kapcsolatban. De hiába a sok segítség, a Collarful egyelőre még egy egyszemélyes vállalkozás – igaz, Szandi érzi már a nyomást, hogy bővülnie kellene és szüksége lenne egy munkatársra, mert akkor jobban tudna a cégvezetéssel kapcsolatos ügyekre koncentrálni. Merthogy most már a cégvezetői képességekre is szükség van.

„Egy vállalkozás vezetése kellően sokszínű és sokrétű feladat, így egyáltalán nem hiányzik a korábbi irodai életem. Mindig akad elég kihívás, a webshopot például egyedül készítettem el. De érzem, hogy ha a varrás elviszi a napom nagy részét, nem marad elég időm az adminisztrációra, tervezésre, marketingre, tartalomgyártásra. Miközben ez az egyszemélyes vállalkozások sajátossága, hogy mindennel nekem kell foglalkoznom. Ez elég nagy kihívás, megnehezíti a munka-magánélet egyensúlyának fenntartását is, de igyekszem minimalizálni azokat az estéket, amiket varrással töltök” – foglalja össze Szandi. 

A termékek alapvetően megrendelésre készülnek: akkor kezdi el varrni őket, ha a webshopban befutott a vásárlás. Ez pedig egy nagyon egyszerű folyamat, sok minden automatizált, de azért marad felület a vásárlókkal való személyesebb kapcsolattartásra is. Ennek egyik fontos terepe, hogy Szandi épít a vásárlói véleményekre: „Facebookon, vagy akár az Árukeresőn is sokan hagynak véleményt, de van, aki ír e-mailt, ha tetszett neki a termék – szerencsére elégedetlen vevőtől még nem érkezett megkeresés. Külön öröm, ha az állatorvosnál vagy kutyasétáltatás közben találkozom a saját termékeimmel. Ha fotókat kapok kutyusokról, akik az én termékeimet viselik, szívesen megosztom őket én is, vagy akár az értékesítésben használom a képeket.” 

A profin működtetett online felületek lehetnek a megfelelő névjegyek egy kollaborációhoz 

Szandi nemcsak a kutyatulajdonosok, hanem egy cég érdeklődését is felkeltette: a PetChef kollaborációt ajánlott neki. „Az egész onnan indult, hogy a PetChef, Magyarország piacvezető főtt kutyaeledel készítője márkanagyköveteket keresett. Erre a felhívásra jelentkeztem én, mivel mi is használjuk a termékeiket. Ők viszont utánam néztek, megtetszett nekik, hogy mivel foglalkozom, és együttműködést javasoltak. Úgyhogy hamarosan létrejön az első közös kapszulakollekciónk” – újságolja Szandi. 

Már készülnek a termékek, hamarosan fotózás következik és kikerülnek a webshopba. A közös munka még fél évvel ezelőtt kezdődött, azóta sok-sok egyeztetésre volt szükség, a két fél együtt tervezte meg a designt is. Szandi úgy gondolja, hogy a legfőbb pozitív hozadéka a kollaborációnak, hogy kölcsönösen elviszik egymás közönségéhez a másik termékeinek hírét. 

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!  

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk