A CBA 1992-ben jött létre tíz magánkereskedő összefogásából, azóta pedig Magyarország egyik legjelentősebb kiskereskedelmi üzletláncává nőtte ki magát. Mára külföldön is egyre több CBA bolt található, azonban a vállalat büszke arra, hogy megalakulásától kezdve 100%-ban magyar tulajdonosi körrel rendelkezik. A Magyar Marketing Szövetséghez való csatlakozásuk kapcsán a CBA Kereskedelmi Kft. marketing igazgatójával, Dárdai Adrienn-nel beszélgettünk.
Mit jelent számodra a marketing és milyen szerepeit tartod a legfontosabbaknak?
A marketing egy komplex és dinamikus folyamat, amely a vállalati stratégia szerves részét képezi. Nehezen tudnék egy-egy szerepet kiemelni, mert minden, mindennel összefügg, nincsen egyik a másik nélkül. Ahhoz, hogy értsük a piacot elengedhetetlen annak folyamatos monitorozása, hiszen ami ma igaz, az holnap már nem biztos. A válságkezelés is elengedhetetlenné vált az utóbbi években. Ami még érdekes kérdés az online és offline marketing. Míg egyre érettebbek digitálisan a fogyasztók és digitalizálódik minden, addig az offline marketing továbbra is kiemelt szerepet játszik. Fontos megtalálni a céloknak megfelelő egyensúlyt offline és online között és finomhangolni a csatornákat. Magyarországon, az FMCG szektorban pedig kifejezetten erős szerepe van még mindig az offline marketingnek.
Mire vagy a legbüszkébb eddigi szakmai pályafutásod során?
Természetesen Kasszás Erzsire. Szakmai pályafutásom legizgalmasabb kampánya volt, és rengeteget tanultam belőle. Büszke vagyok arra, hogy amikor emlékezetes reklámok kerülnek szóba, Kasszás Erzsi neve mindig felmerül. Büszke vagyok arra, hogy akkor a csapatommal és a hátam mögött a vállalat tulajdonosival nem futamodtunk meg az első negatív hangok után, hanem kitartottunk és egy márkahű kampányt sikerült létrehoznunk, amit egy nap alatt ismert meg egy egész ország.
Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, ami most a leginkább foglalkoztat?
A marketing területén néha úgy érzem, hogy polihisztornak kellene lenni és el kell fogadni, hogy nem érthetünk mindenhez. A kérdéskör, ami foglalkoztat, az a rendelkezésre álló rengeteg adat, hogyan dolgozzuk fel, pontosan mit is kezdünk vele, és valóban sikerül-e a megfelelő kérdéseket feltennünk az adatok alapján. Ugyancsak kihívásnak érzem a tartalomgyártást. Azt szoktam mondani az ügynökségeknek, hogy ujjmozdulatoknak gyártunk tartalmat, és a cél az, hogy a mi tartalmunknál álljon meg az az ujj legalább egy pillanatra. Ez egy nagyon új látásmódot igényel, és a TikTok megjelenése óta még inkább fontos kérdéssé vált. Üzletileg talán a fogyasztói viselkedés gyors változása, és a gazdasági helyzet jelenti a legnagyobb kihívást.
De például a mesterséges intelligenciát nem látom veszélyforrásnak, hanem inkább lehetőségnek, még csak a felszínt kapargatjuk, de egy új korszaknak lehetünk szemtanúi, amiért szerencsésnek érzem magam.
Mi az az eredmény, amellyel elégedett lennél az idei év vonatkozásában?
Új márkastratégián dolgozunk, akkor leszek elégedett, ha a bevezetés sikeres lesz. Azt pedig, hogy működik-e csak hosszabb távon tudjuk majd megítélni.
Milyen célból léptetek be a Magyar Marketing Szövetségbe? És milyen értéket képvisel számotokra a tagság?
Elsődleges célunk a szakmai hálózatunk bővítése és a legfrissebb iparági trendek, legjobb gyakorlatok megismerése. Hiszünk abban, hogy a szövetség tagjaként egy széleskörű szakmai közösséghez csatlakozhatunk, ami lehetővé teszi számunkra az aktív és elengedhetetlen információcserét. Értéket képvisel, hogy a szövetség tagjaként részt vehetünk szakmai eseményeken. konferenciákon, képzéseken, amelyek hozzájárulnak a folyamatos fejlődésünkhöz.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk