Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
PR cikk | 2023. július 04.

Egy komplex márkaélményt kell a vásárlónak létrehoznunk

A Nutriversum olyan táplálék- és étrendkiegészítő termékekkel foglalkozik, melyek nemtől, kortól függetlenül támogatják a fogyasztók egészségmegőrzéssel és alakformálással kapcsolatos célkitűzéseit. A táplálékkiegészítők fiatal piacán azonban elengedhetetlen a friss marketingszemlélet. Többek között erről is beszélgettünk a vállalat Magyar Marketing Szövetséghez való csatlakozása kapcsán készített interjúnkban a Nutriversum marketing vezetőjével, Fetter Árminnal.

Mit jelent az Ön számára a marketing? Milyen szerepeit tartja a legfontosabbnak?

Ma a marketing már sokkal több annál, mint hogy a fogyasztónak a fejében kapcsolgatjuk a piros lámpát, hogy vegyen meg valamit. Egy komplex márkaélményt kell a vásárlónak létrehoznunk, ami a termék kitalálásánál kezdődik és valahol a társadalmi értékteremtésnél fejeződik be. Azt gondolom, egy márka ma pozitív márkaélmény nélkül nem tud fennmaradni.

Sokan nem fektetnek hangsúlyt a nulladik lépésre, viszont a mi marketing-mixünkben a terméken keresztüli dizájnkommunikáció szerepe megkerülhetetlen volt. El kellett magyaráznunk az embereknek, hogy a táplálékkiegészítők nem csak az edzőterembe járóknak szólnak. Erre egy remek eszköz volt az a dizájnvilág, amivel anno a piacra léptünk.

A márkaélmény viszont nem fejeződik be a jól kitalált terméknél, a klasszikus reklámelemeknél és az eladásnál. Ma már elengedhetetlen, hogy része legyen az edukáció, hogy valódi tartalmat adjunk a fogyasztónak, illetve az a társadalmi értékteremtés, ami nem a közvetlen eladást segíti elő, hanem csak visszaad valamit a fogyasztónak. Mi például ingyenes jógaórákat szoktunk szervezni, ahova minden kötöttség nélkül eljöhetnek a vásárlóink. Ennek a költségét egy excelben nem fogom tudni konkrét vásárlásokhoz kapcsolni, de nem is ez a cél.

Mi az az eredmény, amellyel elégedett lenne az idei év vonatkozásában?

A Nutriversum idén év elején esett át egy nagyobb megújuláson, ami érintette megjelenésünket, weboldalunkat, sőt egy marketingautomatizációs szoftvert is bevezettünk. A rebranding célja az volt, hogy feljebb pozícionáljuk magunkat a piacon, illetve az aktuálisan elérhető legjobb technológiákkal az online kereskedelem élvonalába érjünk. Az idei évtől a fenntarthatóságra is kiemelt figyelmet fordítunk, például olyan csomagolóanyagokat választottunk termékeinkhez, amikkel csökkenteni tudjuk a műanyag felhasználásunkat.

Egy márka megújulása mindig hosszútávú stratégiákat szolgál ki, de ebből a pár hónapból már látható, hogy jól működik, amit megálmodtunk. Ez látszik exportunk erősödéséből, illetve meglepő módon retail szereplők is megkeresnek minket, hogy szívesen listáznák a termékeinket. Így már megtalálhatóak vagyunk több hazai retailer polcain, és további tárgyalások is folynak más szereplőkkel. Ha ezt a tendenciát meg tudjuk tartani, én elégedett leszek az idei évvel.

Hogyan lehet ma jellemezni a táplálékkiegészítők piacát?

A táplálékkiegészítők piacára én hibrid piacként tekintek. Egy példán keresztül talán sikerül szemléltetnem mire gondolok: pár hete egy tárgyaláson megkérdezték tőlem, hogy mekkora a piacrészünk. Én erre azt válaszoltam, hogy nem tudok válaszolni. Tudnék csinálni egy szűrést olyan szereplőkre, akik hozzánk nagyon hasonló gondolkodással és termékportfólióval működnek, de azt gondolom, ez nem adna objektív képet. Mivel nagyon széles a termékpalettánk, ezért például egy vitamin esetében versenytársak vagyunk a gyógyszeriparral, egy kollagénnel kicsit a szépségiparral konkurálunk, míg egy mogyorókrém esetében élelmiszeripari FMCG cégekkel versenyzünk a fogyasztókért. Nagyon fiatal és dinamikusan változó a piacunk, ezért még nem alakultak ki azok a vezérelvek, amikkel ezt jól le tudnánk mérni.

Az viszont kijelenthető, hogy a táplálékkiegészítők és maga az egészéges életmód, illetve a testünkkel való törődés egyre népszerűbb hazánkban. Ehhez kellett az az 5-10 évnyi edukáció, amit a versenytársainkkal együtt véghez vittünk a hazai piacon. Mindig azt szoktam példaként felhozni, hogy amikor 2016-ban a Nutriversumhoz kerültem, édesanyám félve kérdezte, hogy biztos ilyen „izomporokkal” akarok-e foglalkozni? Ma ott tartunk, hogy ő is rendszeres kollagénfogyasztó és a táplálékkiegészítők a mindennapjai részévé váltak.

Mire a legbüszkébb eddigi szakmai pályafutása során?

Üzleti szempontból a mi példánk talán annyiban különleges, hogy online fókuszból indultunk, és innen valósítottuk meg az omnichannel értékesítést. Az online gondolkodás napjainkban hasznos és nagyon jó látásmódot ad a márka és a fogyasztó viszonyáról, de sokszor üzleti korlátokhoz is vezet, amiket nem egyszerű áthidalni.

Szerencsére a szervezetünk kellően rugalmas volt ahhoz, hogy ezeket a korlátokat leküzdjük, így sikerült röpke 8 év alatt Magyarország egyik meghatározó táplálékkiegészítő márkájává válnunk. A recept külföldön is egyre jobban működik, hiszen termékeink már a világ közel 35 országában elérhetőek.

Azt gondolom, a sikerünk egyik kulcsa az volt, hogy nagyon gyorsan tudtunk reagálni az utóbbi időben elég gyakran változó piaci és gazdasági körülményekre, illetve az aktuális trendeket és eszközöket is jól ki tudtuk használni. Az egyik ilyen terület volt az influencer marketing, ahol hamar megértettük, hogy az influencer is valamilyen szinten a fogyasztónk, nem csupán egy üzleti partner. Ezért egy PR kampány során az ő ingerküszöbüket is át kell ütnünk formabontó megoldásokkal, hogy sikeres legyen a kampány.

Milyen célból léptek be a Magyar Marketing Szövetségbe? És milyen értéket képvisel az Önök számára a tagság?

A Marketing Szövetséggel először pár éve találkoztam, amikor a frissen induló Sportmarketing Awardról hoztunk el bronz minősítést egy kampányunkkal. Utána távolról figyeltem a szervezet működését, viszont az utóbbi hónapokban elkezdtem hallgatni a Marketing.hu Podcastokat és nagyon inspiráló volt megismerni a hazai marketinges szakembereket és a gondolkodásukat. Ez volt az a pont, ahol azt éreztem, hogy szívesen lennék ennek a közösségnek a tagja, mert kölcsönösen profitálhatunk egymásból és alakíthatjuk jó irányba a hazai marketinges piacot.

A jövőben igyekszem aktív tagja lenni a szövetségnek. Azt gondolom, a fiatal koromból és a karrierívemből adódóan egy újhullámos marketing perspektívával tudom gazdagítani a közösséget.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk