Interjúnkban bemutatkozik a Marketing Diamond Awards pályázója, az egyszeres gyémánt díjas kisharsányi Góré Étterem. Balogh Ildikót, az étterem tulajdonosát kérdeztük az elmúlt évek szakmai kihívásairól és a jövő trendjeiről.
Az elmúlt évek gazdasági és társadalmi folyamatai jelentős kihívás elé állították a vállalatokat. Hogyan alkalmazkodott a változásokhoz a cégetek és az „ügyfélkörötök”?
A mi vállalkozásunk ebben a folyamatosan változó környezetben szocializálódott. A Góré 2022. február 11-én nyitott meg, borzasztóan nehéz gazdasági helyzetben kezdtük meg a működésünket. Emiatt, úgy gondoljuk, jóval több munkát igényelt az étterem indítása, mintha “békeidőben” nyíltunk volna, ami egyrészt nyilvánvalóan nehézség, másrészt viszont egyfajta lehetőség is a fejlődésre. Úgy gondoljuk, az elmúlt egy év megedzett minket, tudjuk, hogy egy stabil vállalkozásnak minden lehetséges veszélyre fel kell készülnie, mi a problémás időszakban történő indulással ezt meg is tettük. A célunk most az, hogy kipróbáljuk (és legyen türelmünk ezt meg is várni), milyen a gondtalan környezetben való működés.
Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, amivel szembesülnötök kellett?
Az aktuális trendek miatti labilis miliőhöz társul a mi speciális elhelyezkedésünkből fakadó “hátrányos helyzetünk”. A Góré Magyarország egyik legdélibb pontján, egy párszáz lelkes faluban nyújt high classként definiált szolgáltatást, ami azért bőven rejt kihívásokat. Ráadásul küldetésünknek tekintjük a gasztronómia értékének és élvézetének terjesztését, szeretnénk egyfajta gasztronómiai forradalmat indítani, ami egy ilyen kicsi településről tényleg nehéz feladat. A mi legnagyobb nehézségünk egyértelműen ez, de fontos látni azt is, hogy a mi “gasztroforradalom-felfogásunk” az étkezésre komplex élményként tekint, amihez nem csupán az étel íze, külleme, illata tartozik, hanem az a környezet is, amiben elfogyasztjuk. A Góré nem véletlenül Kisharsányban nyílt meg - hiszünk abban, hogy vannak olyan dolgok az életben, amiknek igenis meg kell adni a módját. Szerintünk az étkezés is ilyen, meggyőződésünk, hogy egy igazán nyugodt, stressztől és modern lüktetéstől mentes településen egészen más élményt nyújt a csúcskategóriás vacsora elfogyasztása, mert nem csak ízeket ad, hanem pihenést, megnyugvást, feltöltődést is.
Melyik az a marketingmegoldásotok, amire a legbüszkébbek vagytok az elmúlt időszakban?
A Góré Művésztábor és a Góré Élményklub. A művésztábor a mi társadalmi felelősségvállalásunk. Fontosnak, mondhatni elengedhetetlennek tartjuk a kultúra szeretetét, úgy gondoljuk, hogy aki gyakrabban találkozik a művészettel, annak összességében az élete is gazdagabb lehet. Éppen ezért a Góré Művésztáborba kortárs alkotókat hívunk meg, akik saját szemüvegükön keresztül tudják megmutatni a világ egy újfajta értelmezését.
A Góré Élményklub egy olyan, idén januárban indult kezdeményezésünk, ami a gasztroforradalmi elképzeléseinkhez kapcsolódik. Egyfajta közösség kialakításán dolgozunk, amibe a gasztronómia szerelmeseit várjuk. Úgy gondoljuk, ehhez nem kell fine dining őrültnek vagy kifejezetten hozzáértőnek lenni. A Góré Élményklubhoz szerintünk egyetlen dolog kell: az, hogy a tagok lássák és képesek legyenek élvezni a gasztronómia szépségét.
Milyen marketing trendeket láttok a jövőben?
Manapság borzasztóan sokféle környezeti hatással kell szembenéznünk akkor, amikor marketing stratégiát alkotunk. Mi úgy látjuk, hogy az emberek lassan mindenből kiábrándulnak. Utálják a reklámokat, az influencereket, a tukmálást és - érthető módon - ezzel a furcsa világgal is nehéz mit kezdeniük. Mi olyan stratégia mellett döntöttünk, amivel mi magunk is könnyen tudunk azonosulni, amit felhasználóként, potenciális vendégként is elfogadhatónak tartanánk, ha a másik oldalon állnánk. A Góré-élményben talán mi hiszünk a legjobban. Minden alkalommal, amikor Kisharsányban vagyunk, azt érezzük, hogy megáll az idő és a hétköznapi problémák eltörpülnek - na mi ezt az érzést szeretnénk átadni a közönségünknek. A vásárlás a legtöbb esetben egy érzelmi alapú döntés, úgy gondoljuk, hogy ha már ez így van, akkor érdemes igazi érzelmekre építeni.
A kérdésre az eggyel szakmaibb válaszunk az, hogy szerintünk a jövőben jelentősen nő majd az organikus elérések létjogosultsága és jelentősége. Éppen ezért szeretnénk olyan szolgáltatást nyújtani és üzenetet közvetíteni, ami a mi organikus eléréseinket is segíti.
Mit jelent számotokra a Marketing-gyémánt elismerés?
Azok közé az újonnan indult vállalkozások közé tartozunk, akik pontosan tudják, hogy bármilyen nehéz is, a marketingen nem lehet spóroloni, máskülönben minden, vállalkozásba fektetett energiánk és pénzünk kárba megy. Ebből következik az, hogy nagy hangsúlyt fektetünk a megjelenéseinkre, a startégiánkat nagyfokú gondossággal alakítjuk ki és profikkal dolgozunk együtt. A Marketing-gyémánt elismerés egy visszaigazolás számunkra: bizonyítéka annak, hogy amit a marketingről gondolunk jó, és helyes úton járunk.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk